آموزش خیاطی, آموزش دوخت سرویس آشپزخانه

آموزش دوخت کاور دستگیره یخچال

دوخت کاور دستگیره یخچال-هنر آموز
4.3/5 - (3 امتیاز)

دوره تخصصی دوخت سرویس آشپزخانه

  • هدیه ویژه پک الگوی آماده سرویس آشپزخانه به ارزش 100 هزار تومان
  • آموزش 0 تا 100 دوخت سرویس آشپزخانه
  • ترفندهای فروش مجازی سرویس آشپزخانه
  • پاسخگویی به تمامی سوالات با پشتیبانی مادام العمر
  • دوخت سرویس آشپزخانه برای عروس و…
  • تکنیک های تمیز دوزی و دوخت سرویس آشپزخانه با کیفیت
  • دارای آپدیت همیشگی و رایگان (همیشه به روز باشید)
  • کامل ترین دوره دوخت سرویس آشپزخانه با آپدیت مادام العمر

تخفیف شگفت انگیز

500,000 تومان

197 هزار تومان

 

0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

آموزش دوخت کاور دستگیره یخچال، یکی دیگر از آموزش های کاربردی در سایت هنر آموز است. چنانچه می خواهید با هنر خود، در زیبایی آشپزخانه تان قدمی بردارید و یا می خواهید از این طریق کسب درآمد کنید، آموزش های ما را از دست ندهید. مهم ترین رکن یادگیری دوخت سرویس آشپزخانه مانند، کاور دستگیره یخچال، صرفه جویی در هزینه ها است.

اگر در دوره های آموزش خیاطی شرکت کرده باشید، دوخت کاور دستگیره فر، یخچال و مایکروفر که دارای فرمول یکسانی هستند و یا هر قلم از سرویس آشپزخانه را که مورد نیازتان است، به آسانی آب خوردن است، اما اگر دستی بر خیاطی ندارید، لازم نیست نگران باشید، ما سعی کرده ایم آموزش ها را به آسان ترین شکل، توضیح دهیم تا بتوانید خود، خالق یک کاور زیبا باشید.

روش دوخت کاور دستگیره یخچال

روش دوخت کاور دستگیره یخچال-هنر آموز

روش دوخت کاور دستگیره یخچال

برای دوخت کاور دستگیره یخچال، همیشه نمی توان از یک روش پیروی کرد. این کاورها براساس نوع مدلی که دارند، دارای الگوهای متفاوتی هستند. در مطلبی که پیش روی شما قرار دارد، سعی کرده ایم  آموزش دوخت کاور از نوع فرانسوی، که از مدل های محبوب و پرفروش بازار است را به شما آموزش دهیم تا اگر به قصد فروش، اقدام به دوخت این کاورها کردید، بازار پذیرای شما باشد.

اگر از دانش هنرهای دیگری مانند بافتنی، نمد دوزی، قلاب بافی، عروسک دوزی ونقاشی روی پارچه، برخوردار هستید، به راحتی می توانید با تلفیق این هنرها با یکدیگر به صورت خلاقانه و دلخواه، نمونه هایی بی رقیب را به بازار عرضه کنید. در ذیل نمونه های دوخت کاور دستگیره، با در کنار هم قرار گرفتن چند هنر زیبا، آمده است:

وسایل مورد نیاز برای دوخت کاور دستگیره یخچال

ابزار مورد نیاز برای دوخت یک کاور ساده ، مانند مواد مورد نیاز برای نیمرو، در همه خانه ها به آسانی یافت می شود و نیازی نیست برای فراهم کردن آن ها، کفش فولادی بپوشید یا بودجه کلانی را کنار بگذارید. توصیه ما به شما این است که اگر برای اولین بار آموزش دوخت کاور دستگیره یخچال را می بینید و این قدم اول شما در زمینه دوخت و دوز است، حتما از پارچه های بلا استفاده برای دوخت اول استفاده کنید. این کار تا پنجاه درصد از استرس و خستگی شما در حین کار را کم خواهد کرد و رغبت شما برای انجام کارهای آینده را بیشتر خواهد کرد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت کیسه خواب نوزاد

همان طور که گفته شد، کاورهای دستگیره های یخچال در مدل های متنوعی به بازار عرضه شده اند. به همین سبب وسایل مورد نیاز برای دوخت، در همه کاورها یکسان نخواهند بود. ما در ابتدا وسایل و ابزار کلی که برای دوخت همه نوع مدلی به کارمی آیند، را نام خواهیم برد، سپس در بخش مربوط به مدل آموزشی، وسایل مخصوص به همان مدل را نیز در مطلب خواهیم گنجاند.

وسایل و ابزاری که اصولا پای ثابت همه نوع دوخت و دوزی هستند، شامل موارد زیر می باشند:

نخ و سوزن (اگر قصد دوختن به صورت دستی را دارید)

چرخ خیاطی

اتو

قیچی

پارچه

سنجاق ته گرد

نکات آموزش دوخت کاور دستگیره یخچال

1- نکته اول

قبل از آنکه شروع به کار کنید، دانستن و رعایت نکاتی، ضروری است. اول آنکه باید بدانید، به طور کلی کاورهای دستگیره های یخچال در دو مدل دوخته می شوند:

1- با نوار اریب

در این مدل، به هنگام اندازه گیری، دور دستگیره یخچال را 4 سانت اضافه تر می گیریم، ولی اندازه طول دستگیره همان عددی است که متر نشان می دهد، یعنی نیازی به اضافه یا کم کردن اندازه آن نیست.

2- بدون نوار اریب

چنانچه بخواهید یک کاور دستگیره یخچال بدون نوار اریب بدوزید، لازم است به هنگام اندازه گیری، دور دستگیره یخچال را به علاوه 6 سانتی متر و طول دستگیره را به اندازه 2سانتی متر بیشتر بگیرید. این نکات اندازه گیری، برای دوخت کاور دستگیره فر و مایکروفر هم صدق می کند.

2- نکته دوم

چنانچه قصد تان از دوخت کاور دستگیره یخچال، فروش آن در بازار است، باید اندازه دستگیره های بازاری را بدانید. این کاورها در بازار در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ موجود هستند. به یاد داشته باشید که سایزهای متوسط و بزرگ متقاضیان بیشتری در بازار دارند. ابعاد کاورهای بازاری، از کوچک به بزرگ به ترتیب زیر می باشد:

20 *15

30 *15

40*15

نکته سوم

 نکات آموزش دوخت کاور دستگیره یخچال-هنر آموز

به هنگام انتخاب پارچه، درگیر قیمت و مد نشوید. در حال حاضر سرویس های آشپزخانه را با پارچه های گلدار مات و شطرنجی درست می کنند. در حالی که انسان به خودی خود، مجذوب رنگ هایی می شود که یادآور طبیعت و الهام گرفته از آن باشد. اگر قبل از خلق هر اثری به علایق فطری و ذاتی انسان ها توجه کنید، قطعا کار شما متمایز از سایر کارها خواهد بود.

استفاده از رنگ های طبیعت برای ترکیب رنگ پارچه ها، بسیار زیرکانه و مثمر ثمر خواهد بود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت لباس خانگی

آموزش دوخت کاور دستگیره یخچال، مدل فرانسوی

آموزش دوخت کاور دستگیره یخچال، مدل فرانسوی-هنر آموز

این مدل زیبا و شیک از نوع کاورهای بدون نوار اریب است. کاوری جذاب و پرطرفدار با دوختی آسان.

برای دوخت این کاور شیک، ابتدا ابعاد دستگیره یخچال را اندازه گیری کنید.

اندازه گیری دستگیره یخچال

برای اندازه گیری دستگیره یخچال، می توان هم از متر و هم از خط کش استفاده کرد. متر به علت داشتن انعطاف، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای دوخت کاور فقط به دو، عدد، نیاز داریم: عدد مربوط به طول دستگیره و عدد مربوط به دور دستگیره.

وسایل لازم برای دوخت دستگیره یخچال

1- متر یا خط کش

2- گچ یا صابون خیاطی

3- قیچی

4- چرخ خیاطی

5- نوار تزئینی

6- دو پارچه یک طرح در اندازه مورد نظر (در اینجا پارچه ها به ابعاد 32 * 22 برش خورده است)

7- پشم شیشه به همان ابعاد پارچه طرح دار (اگر از پارچه ضخیم استفاده می کنید، دیگر نیازی به پشم شیشه ندارید)

8- پارچه ای ترجیحا ساده به ابعاد 17 * 44

9- چسب نر و ماده

1- ابتدا پارچه مستطیل ساده را از سه طرف بدوزید. (دوضلع عرضی و یک ضلع طولی). سپس آن را برگردانید یا به اصطلاح راسته کنید. حال قسمت باز پارچه را چین سوزنی دهید.

چین سوزنی-هنر آموز

نکته

چین سوزنی به چین های ریزی گفته می شود که به دو روش به وجود می آید.

روش اول استفاده از پایه چین سوزنی است. چنانچه چرخ خیاطی شما از نوع صنعتی باشد، می توانید این پایه را از فروشگاه های عرضه ملزومات خیاطی تهیه و به چرخ خیاطی خود وصل کنید. اما اگر  دارای چرخ خیاطی خانگی پیشرفته هستید، به راحتی می توانید تنظیمات چرخ خیاطی تان را روی دوخت چین سوزنی قرار دهید.

روش دوم، ایجاد چین سوزنی به روش دستی است. برای این کار لازم است از درجه دوخت درشت چرخ استفاده کنید. پارچه را چرخ کنید و در انتهای دوخت، قفلی یا به اصطلاح سرقرصی نزنید. سپس نخ رو و نخ زیر کار را به آرامی و هماهنگ با یکدیگر بکشید تا چین ایجاد شود. آن قدر این کار را ادامه دهید تا به اندازه دلخواه برسید (در اینجا اندازه دلخواه ما، هم اندازه شدن با عرض پارچه طرح دار است)، حالا انتهای کار را گره بزنید.

2- چین ها را تنظیم و مرتب کنید، سپس نوار دانتل یا تزئینی را روی پارچه و در قسمت چین دار آن قرار دهید و چرخ کنید.

3- در این مرحله پارچه ساده به همراه نوار دوخته شده را مطابق تصویر روی تکه اول پارچه طرح دار قرار دهید. پارچه طرح دار دوم را روی پشم شیشه قرار دهید، به طوری که قسمت های راسته پارچه روی یکدیگر و به سمت داخل کار قرار بگیرند (به اصلاح خیاطان، کار، راسته به راسته باشد) و قسمت پشت پارچه رو به بیرون باشد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین آموزشگاه خیاطی در شیراز

نحوه دوخت دستگیره یخچال-هنر آموز

روی هم گذاشتن کاور دستگیره یخچال-هنر آموز

4- حال، دور تا دور کار به جز 5 سانت در قسمت طول، را چرخ کنید. برای زیبایی و تمیزی کار، گوشه های تیز کار را ببرید یا هلال کنید. سپس از قسمتی که چرخ نشده است، کار را به راسته برگردانید. در این مرحله از هر چهار طرف کار، دو سانتی متر به سمت داخل کار رفته و با گچ یا صابون علامت بزنید و بدوزید. این بخش از کار برای فیکس کردن و زیبایی بیشتر کار انجام می گیرد.

دوخت کاور-هنر آموز

برش کاور دستگیره یخچال-هنر آموز

آماده سازی کاور دستگیره یخچال-هنر آموز

آماده سازی کاور دستگیره یخچال_ هنر آموز

و در مرحله آخر چسب های نر و ماده را در دو طرف کار، با سوزن ته گرد، فیکس کرده و چرخ کنید.

نکته مهم

ناگفته نماند که اگر برای اولین بار نخ و سوزن به دست می گیرید یا پشت چرخ خیاطی می نشینید، احتمال بروز خستگی زود به هنگام و از دست دادن حوصله را بدهید. این حالت کاملا طبیعی است، مختص به کار خاصی نیست و شامل همه چیز می شود. برای مثال وقتی برای اولین بار به خانه دوست تان می روید، به سبب پرسیدن های مکرر آدرس، ناآشنا بودن راه و گیر کردن پشت ترافیک های پیش بینی نشده، ممکن است موجبات کج خلقی و خستگی شما فراهم شود، حتی احتمال پشیمانی از تصمیم تان برای دیدن دوست تان هم وجود دارد. اما وقتی برای دومین بار و چندمین بار این مسیر را طی می کنید، دیگر از آن حس خستگی و پشیمانی خبری نخواهد بود؛ چرا که حالا شما کاملا با مسیر آشنا شده اید، وقتتان  صرف پرس و جو و برگشتن از مسیر اشتباه نمی شود و یاد گرفته اید، راهی که برای اولین بار مثلا در یک ساعت پیموده اید، در نیم ساعت طی کنید. خیاطی برای اولین بار نیز، مانند طی کردن یک مسیر کاملا غریبه است.

امروزه دانستن این مهارت گره گشا، به یک امر نسبتا مهم تبدیل شده است. کمترین فایده دانستن این مهارت، طراحی و دوخت لباس های باب سلیقه خودتان با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه آن در بازار است. اما اگر از جنبه مادی به این هنر نگاه کنیم، آن را منبع مالی برای بسیاری از خانواده ها خواهیم دید. زنان و مردانی که با این هنر زیبا به تامین معیشت خود و خانواده هایشان می پردازند.

خلاصه ای از آنچه گفته شد

دوخت کاور دستگیره یخچال و دیگر اقلام مربوط به سرویس آشپزخانه از کارهای مورد علاقه اکثر بانوان ایرانی محسوب می شود. این کارهای زیبا، باعث جلوه هرچه بیشتر آشپزخانه ها می شود.

همچنین در کنار زیبا کردن، با گرفتن جرم های در یخچال، باعث جلوگیری از کثیف شدن آن می گردد. در مطلب فوق سعی شده است تا با آموزش دوخت کاور دستگیره یخچال، شما را در برداشتن قدمی هر چند کوچک اما ارزشمند، یاری کنیم و نکات و راهنمائی های مورد نیاز برای دوخت کاور دستگیره یخچال را ذکر کنیم.

 

2 نظر در “آموزش دوخت کاور دستگیره یخچال

  1. سهیلا گفت:

    سلام آموزش خوب و راحتی بود ممنونم
    اگه میشه مدل های دیگه دستگیره یخچال رو آموزششو رو بذارین ممنونم

    1. هنرآموز گفت:

      سلام به زودی مدل های بیشتری بارگذاری میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *