آموزش خیاطی

دوخت پشه بند نوزاد

دوخت پشه بند نوزاد-هنرآموز
4/5 - (7 امتیاز)

دوخت پشه بند نوزاد در روزهای گرم سال بسیار ضروری است. نوزادان شما با پشه بند می توانند خواب راحتی را بدون مزاحمت حشرات داشته باشند. ما در این صفحه آموزش یک مدل پشه بند نوزاد ساده و راحت را داریم که می توانید با یادگیری آن، آن را برای فرزندان دلبندتان بدوزید.

دوخت پشه بند نوزادی

برای این کار باید مدل پشه بند را انتخاب کنیم. پشه بند ساده بدون تشک می تواند در هر مکانی مورد استفاده قرار بگیرد و جای کمتری را هم اشغال کند. اما پشه بلند تشک دار، از پشه بندهایی است که شیک تر و کاربردی تر است.

برای دوخت پشه بند نوزاد، به لوازمی مانند فنر حصیری یا استخوانی ده میلی متری، تکه پارچه سفید ده سانتی متری، تور ریز بافت در اندازه دو الی سه متر و چسب حرارتی یا مایع مخصوص پارچه نیاز داریم.

 آموزش تصویری دوخت پشه بند

ابتدا باید حدود چهار عدد فنر حصیری را در اندازه یک و نیم متری ببریم. دو عدد از فنرها را مانند شکل به صورت منحنی روبروی هم قرار می دهیم. برای وصل این دو عدد فنر به همدیگر، می توانید آن را با چرخ خیاطی بدوزید. فنرها را لب به لب قرار دهید و دوخت بزنید. لبه های فنر نباید روی یکدیگر قرار بگیرند. برای پوشاندن درز لبه های فنر، از تکه پارچه سفید سه در سه سانتی متر استفاده می کنیم و دو درز لبه فنر ها می پوشانیم.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دستگیره آشپزخانه

سپس دو عدد فنر دیگر را طبق تصویر، درست در وسط فنرها قرار می دهیم و آن ها را با نخ و سوزن به تکه فنر دایره ای شکل وصل می کنیم. بعد از دوخت باید با استفاده از تکه پارچه، لبه های آن را بپوشانید. دقت کنید که لبه های فنر به علت داشتن سیم، برای کودکان بسیار خطرناک هستند. در آموزش خیاطی، برای کاور کردن لبه فنرها، توصیه می‌ شود بعد از دوخت، حتما با چسب پارچه ای پوشانده شوند و سپس با تکه پارچه دوخته شوند.

  طرز دوخت پشه بند نوزاد

آموزش تصویری دوخت پشه بند-هنرآموز

بعد از تمام کردن شکل دهی به فنرها، باید پارچه کفی و تور بالای آن ها را الگوسازی کنیم. برای دوخت سیسمونی، بهتر است از الگوسازی استفاده کنیم که دوخت دقیق و تمیزی را به وجود می آورد. برای این کار بهتر است فاصله بین دو فنر بالایی را از اندازه بزنیم. همچنین فاصله آن ها را با فنر دایره ای پایینی نیز اندازه بزنیم و الگوی آن ها را روی کاغذ رسم کنیم.

اما برای دوخت راحت تر می توانید از روش دیگری هم استفاده کنید. برای این کار، از یک کیسه پلاستیکی سفید و بزرگ استفاده می کنیم. این کیسه را روی پشه بند قرار می دهیم به صورتی که هیچ اضافه ای نداشته باشد. با ماژیک، روی فنرها را از پلاستیک علامت می زنید. وقتی دور تا دور علامت زنی را تمام کردید، باید پلاستیک را از فنرها جدا کنید و از قسمت های علامت زده شده ببرید.

چهار تکه الگو پلاستیکی به وجود می آید. این چهار تکه را روی پارچه توری قرار می دهید و آن را با جای دوخت یک سانتی متری برش می زنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت نظم دهنده

آموزش دوخت پشه بند نوزادی

در مرحله بعدی، نوبت به دوخت تورها می رسد. تورها را منظم و دقیق در روی قسمت خود قرار می دهید و با استفاده از چسب e8000 یا چسب حرارتی، می توانید آن ها را فنرهای بالایی و پایینی پشه بلند متصل کنید. به صورت تمیز چسب را ده سانت ده سانت روی فنر می زنید و حدود یک سانت از پارچه توری را تا می زنید و روی فنرها قرار می دهید. این کار را برای تمامی قسمت های فنری انجام می دهید.

آموزش دوخت پشه بند نوزادی-هنرآموز

 آموزش دوخت پشه بند نوزاد با تور رنگی

شما می توانید از تورهای رنگی برای دوخت این پشه بند استفاده کنید. تورهای رنگی با بافت ریز و درشت برای دوخت این مدل مناسب هستند. برای دوخت این مدل نیز می توانید از الگوی اصلی دوخت پشه بند نوزاد استفاده کنید اما باید توجه بسیاری به جایگاه تکه های الگو داشته باشید که پس و پیش نشود.

استفاده از پارچه حریر سفید و یا رنگی به همراه پارچه توری، می‌ تواند مدل زیبایی از پشه بند نوزاد را به وجود بیاورد. طریقه دوخت پشه بند نوزاد با پارچه حریر به این شکل می‌ باشد که باید قسمت های انتهایی و ابتدایی پشه بند با پارچه حریر و قسمت هایی بالایی آن را پارچه تور پوشانده شوند.

دوخت پشه بند کودک

برای دوختن پشه بند کودک یک تا پنج ساله نیز می‌ توان از همین روش و الگوی دوخت استفاده کرد اما دقت کنید که طول فنرها بزرگتر باشد و مقدار پارچه توری یا حریر بیشتری تهیه کنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت نمگیر (ساده ترین آموزش)

سخن نهایی

آموزش دوخت پشه بندی نوزادی توسط سایت هنرآموز برای شما ارائه شد. شما می توانید دوخت این مدل را یاد بگیرید و از آن کسب درآمد نمایید. برای مشاهده انواع آموزش های مختلف سیسمونی، سایت هنرآموز را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *