آموزش خیاطی, آموزش دوخت سرویس آشپزخانه

آموزش دوخت باکس خیاطی

آموزش دوخت باکس خیاطی-هنر آموز
4.5/5 - (4 امتیاز)

دوره تخصصی دوخت سرویس آشپزخانه

  • هدیه ویژه پک الگوی آماده سرویس آشپزخانه به ارزش 100 هزار تومان
  • آموزش 0 تا 100 دوخت سرویس آشپزخانه
  • ترفندهای فروش مجازی سرویس آشپزخانه
  • پاسخگویی به تمامی سوالات با پشتیبانی مادام العمر
  • دوخت سرویس آشپزخانه برای عروس و…
  • تکنیک های تمیز دوزی و دوخت سرویس آشپزخانه با کیفیت
  • دارای آپدیت همیشگی و رایگان (همیشه به روز باشید)
  • کامل ترین دوره دوخت سرویس آشپزخانه با آپدیت مادام العمر

تخفیف شگفت انگیز

500,000 تومان

197 هزار تومان

 

0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

آموزش دوخت باکس خیاطی در مدل های مختلف و به روز، موضوعی است که امروز در سایت هنرآموز به آن پرداخته شده است. با فراگیری نحوه دوخت این باکس های زیبا به راحتی می توانید به منزل و اتاق کار خود، علاوه بر زیبایی، نظم دهید.

برای دوخت باکس خیاطی، نیازی نیست در دوره های آموزش خیاطی شرکت کرده باشید؛ گرچه گذراندن این دوره ها، باعث می شود تا شما از دوخت و دوز، هراسی نداشته باشید. به هرحال، سعی شده است تا آموزش دوخت باکس خیاطی به ساده ترین شیوه گفته شود تا هر دوستی با هر میزان تجربه ای در خیاطی، بتواند این باکس های زیبا را برای استفاده در منزل خود یا برای فروش در بازار و کسب درآمد بدوزد.

برخلاف گذشته، بازار امروز پذیرای هنرهای بسیاری شده است. فراهم بودن بستر تبلیغاتی رایگان در انواع شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها، سایت ها و… باعث شده است تا افراد زیادی بتوانند استقلال مالی را با فروش اجناس خود تجربه کنند، مانند دوستانی که به دوخت سرویس آشپزخانه، باکس های نظم دهنده مانند دوخت باکس لوازم خیاطی و دیگر اقلام کوچک اما پرکاربرد در هر خانه ای، مسلط هستند.

 یکی از دلایل موفقیت در هر کاری، استفاده از خلاقیت است. برای مثال قبل از دوخت باکس خیاطی، به این فکر کنید که چه امتیازهای دیگری می توانید به باکس اضافه کنید که دیگر باکس های موجود در بازار آن ها را نداشته باشند و از این طریق کار شما بی رقیب شود. برای مثال اضافه کردن جیب، دوختن جای مخصوص سوزن، امکان حمل و نقل آسان باکس، ایجاد تغییر در ظاهر باکس و یا به کار بردن تزئینات خاص بر روی آن. در ادامه شما را با نحوه دوخت باکس خیاطی در مدل های متنوع مانند گرد زیپ دار و باکس مدل لانه زنبوری آشنا خواهیم کرد.

آموزش دوخت باکس گرد زیپ دار

آموزش دوخت باکس گرد خیاطی از نوع زیپ دار از آن دست آموزش هایی است که به دلیل سهولت در دوخت، طرفداران بسیاری دارد. اگر شما نیز مایلید با نحوه دوخت این باکس زیبا و از آن مهم تر، بسیار کاربردی آشنا شوید، به ترتیب ذیل عمل کنید:

1- لوازم مورد نیاز برای دوخت باکس خیاطی مد نظر، به شرح زیر است:

پشم شیشه، پارچه، زیپ، نخ و سوزن، پلاستیک، آستری، چرخ خیاطی، متر، کارتن پلاست، طلق ضخیم، فوم یا هرچیزی که باعث ایستایی درب و کف باکس شود، صابون خیاطی و نوار اریب.

2- ابتدا بدنه باکس را آماده کنید. برای این کار لازم است تعداد سه نوار از پارچه، آستری و پشم شیشه به ابعاد مشخص شده در تصویر، برش دهید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت کیسه میوه (آموزش رایگان به زبان ساده)

3- این سه نوار را مطلسه دوزی کنید (تعریف مطلسه دوزی و نحوه انجام آن به تفصیل در پایان مقاله آمده است).

4- در این مرحله نوبت به آماده سازی زیپ ، درب و کف باکس است. ابتدا دو سر نوار آماده شده در مرحله قبل را به هم برسانید و فرم درب باکس تان را به دلخواه تعیین کنید. فراموش نکنید که به اندازه 4 سانتی متر از طرفین حق دوخت را اعمال کنید. این جای دوخت برای پاکدوزی قسمت اتصال دو سر بدنه است. در اینجا فرم درب، کمی بیضی شکل است. برای درب و کف هم از پارچه، آستری و پشم شیشه برش دهید و با مطلسه دوزی آن ها را فیکس کنید. یک نوار به ابعاد 2 در 50 سانتی متر از پارچه، آستری و پشم شیشه برش دهید و آن را مطلسه دوزی کنید تا فیکس شود. این نوار برای دوخت زیپ استفاده می شود. هر دو نوار را با نوار اریب پاکدوزی کنید و سپس مطابق تصویر، زیپ ها را نیز بدوزید. از طریق زیپ، دو نوار به هم متصل می شوند.

5- مستطیلی به ابعاد مشخص شده در تصویر زیر از پارچه، آستری و پشم شیشه برش دهید، فیکس کنید. دو سر آن را به دو سر بدنه سوزن بزنید و سپس چرخ کنید تا بدنه باکس شکل بگیرد.

6- بعد از آماده کردن بدنه، نوبت به آماده کردن دسته درب باکس است. پارچه ای به ابعاد 9 در 14 سانتی متر برش بزنید. سپس در وسط آن پشم شیشه فشرده ای به ابعاد 3 در 10 سانتی متر قرار دهید. مانند تصاویر دستگیره را آماده کنید و به درب متصل کنید.

7- در این مرحله، درب را به بدنه وصل کنید. سپس با نوار اریب، روی دوخت ها را بپوشانید.

 

8- بعد از آماده کردن درب، کف باکس را هم به همان ترتیب درب، به کف باکس بدوزید. سپس به سراغ آماده سازی بخشی باید رفت که قرار است از داخل باکس بر روی کف قرار بگیرد. ابتدا دو پارچه به اندازه کف کار برش بزنید. سپس آن ها را طوری روی یکدیگر قرار دهید که راسته کار در قسمت داخلی باشد. دور تا دور آن را به جز قسمتی که برای برگرداندن کار لازم است، بدوزید و بعد کار را برگردانید.

9- حالا طلق، فوم یا هرچیزی را که برای ایستایی کف انتخاب کرده اید را به علاوه یک کفی ضدآب مانند پلاستیک فشرده داخل پارچه کنید، درز آن را دوخته و در داخل باکس فیکس کنید. باکس شما آماده است. علت استفاده از پلاستیک، این است که اگر روغن چرخ را در باکس قرار دادید و سهوا داخل باکس ریخته شد، کف باکس به راحتی قابل تعویض باشد.

آموزش دوخت باکس لوازم خیاطی مدل لانه زنبوری

1- برای دوخت این باکس زیبا و کاربردی، شما نیاز به پارچه، پشم شیشه با ضخامت کم، اتو و دیگر وسایل لازم برای دوخت و دوز دارید. ابتدا چهار دایره از پارچه و دو دایره از پشم شیشه برش دهید. سپس به ترتیب تصاویر زیر پیش بروید.

2- در این مرحله حتما دور کار را با فاصله یک سانتی متر چرت بزنید. این کار تاثیر زیادی در ظاهر کار می گذارد. سپس کار را برگردانید یا به اصطلاح راسته کنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین آموزشگاه خیاطی در قم

3- یکی از کارها را از وسط تا بزنید. سپس مانند تصویر قسمت نیم دایره آن را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و علامت بزنید. همین کار را با نیمه دیگر آن نیز انجام دهید.

4- کار شما در نهایت به 6 قسمت مساوی تقسیم شده است. در قسمت های علامت خورده، به اندازه یک چهارم قطر دایره به سمت مرکز آن، داخل بروید و علامت بزنید. سپس این دایره را بر روی دایره دیگر قرار بدهید و حالا خطوط علامت خورده را چرخ کنید. مطابق تصاویر، بخش های دوخته نشده کار را دو به دو به یکدیگر وصل کنید و به کار پایان دهید.

خلاصه

در مطلب فوق با آموزش دو مدل باکس خیاطی پرکاربرد در خدمت شما بودیم. باکس خیاطی در مدل لانه زنبوری با خانه های مجزا برای وسایل ریز مانند سوزن های خیاطی، دکمه و… بسیار مفید است. باکس در مدل زیپ دار نیز برای حمل آسان بدون نگرانی از بیرون ریختن لوازم داخل آن، آموزش داده شد.

همچنین به شرح نکات مهمی از جمله نحوه قیمت گذاری بر روی محصولات تان به سه روش رایج، طریقه افزایش میزان فروش تان، چشم انداز کاری دوخت انواع باکس و… هم پرداختیم. سایت هنر آموز خواهان بهترین ها را برای شما است. امید است از مطالب فوق نهایت استفاده را برده باشید.

سوالات پرتکرار

مطلسه دوزی چیست و چه کاربردی دارد؟

مطلسه دوزی که نام کهن آن آجیده دوزی است، به دوخت هایی با نظم و فاصله مشخص گفته می شود. این نوع دوخت بیشتر برای اتصال محکم بین پنبه و پارچه و افزایش دوام پنبه، پشم شیشه و… استفاده می شود. در ابتدا این دوخت ها فقط به صورت خطی و مستقیم انجام می شد اما امروزه با کمک  شابلون های مخصوص مطلسه دوزی با طرح های مختلف که یا با دست درست شده اند یا با دستگاه، می توان طرح های بی نظیری خلق کرد. این هنر اصیل قابل استفاده در دوخت سرویس های آشپزخانه، انواع باکس ها، لحاف ها، سجاده، روبالشی و… است.

نحوه قیمت گذاری محصولات به چه صورت است؟

قیمت گذاری محصولات مهم ترین مرحله در فروش هر کالایی است. قیمت گذاری کالاهایی که به صورت اینترنتی قرار است به فروش برسند، بسیار اهمیت دارد؛ چرا که در خرید اول مشتری با وسواس و درصدی از بی اعتمادی، خرید می کند، اما در خرید های بعدی، با تکیه بر کیفیت محصول و مقایسه قیمت آن با محصولات مشابه خرید خواهد کرد. در ادامه به روش های قیمت گذاری محصول پرداخته شده است.
1- روش قیمت گذاری برای کسانی که تازه وارد بازار شده اند یا در دوخت حرفه ای نیستند، متفاوت از سایرین است. در این روش هرچه قدر برای خرید مواد اولیه هزینه کرده اید، به همان مقدار حق دوخت برای خود در نظر بگیرید. برای مثال مواد اولیه برای دوخت یک باکس خیاطی ساده 20000 می شود، پس شما می توانید آن را 40000 در بازار قیمت گذاری کنید. این شیوه قیمت گذاری اغلب متداول است اما معایبی دارد، از جمله اینکه ممکن است تهیه یک محصول از محصول دیگر با زحمت بیشتری همراه باشد و بالعکس.
2- در روش دوم که از روش اول منصفانه تر است، بدین گونه عمل کنید:
زمان صرف شده برای دوخت محصول بدون هیچ معطلی، را در عدد ده ضرب کنید، عدد بدست آمده را با هزینه مواد اولیه و هزینه بسته بندی جمع کنید. عدد نهایی قیمت نهایی محصول خواهد بود. برای مثال دوخت یک باکس خیاطی 3 ساعت طول می کشد. بعد از ضرب در 10 که می شود 30، آن را با هزینه مواد اولیه مثلا 20000 و هزینه بسته بندی برای مثال 5000 جمع می کنیم، در نتیجه قیمت نهایی محصول 55000 تومان خواهد شد.
3- در این روش هزینه مواد اولیه که شامل هزینه بسته بندی هم می شود را به علاوه حق دوخت که یک عدد متغیر است و البته منطقی، می کنیم. حق دوخت باید با توجه به تمیزی دوخت مشخص گردد. از طرفی باید مبلغی را به عنوان سود کار در نظر بگیریم. این مبلغ بین 20 تا 30 درصد از مبلغ کلی که بدست آوردیم، است. سپس عدد نهایی را با مبلغ کل جمع کرده و قیمت محصول مشخص می گردد.
برای مثال هزینه مواد اولیه و حق دوخت باکس 45000 شده است. 25 درصد از این مبلغ می شود 11.250 تومان. در پایان آن را با مبلغ کل جمع می کنیم: 11.250+45000=56.250

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین آموزشگاه خیاطی در شیراز
خریداران باکس اغلب چه کسانی هستند و چشم انداز کاری آن چگونه است؟

خریداران باکس منوط به قشر خاصی نیستند، اما اغلب بانوان و از بین بانوان، بیشتر نوعروسان  از خریداران همیشگی باکس ها هستند. امروزه به دلیل کوچک شدن متراژ منازل و نبود فضای کافی برای قایم کردن خرده ریزهایی که هیچ وقت جای مشخصی در منزل ندارند مانند کنترل تلویزیون که هربار از یک جا سر در می آورند، نیاز به باکس های نظم دهنده مانند باکس های لوازم خیاطی، باکس های مخصوص جوراب، حوله و… بیشتر از قبل احساس می شود. با این اوصاف می توان گفت تا زمانی که طراحان دکوراسیون فکری برای افزایش فضاهای کاربردی منازل نکنند، می توانید باکس هایتان را طراحی و تولید کنید.

چگونه می توانم به فروش خود رونق بدهم؟

افزایش مهارت، استفاده از خلاقیت، یادگیری مداوم، خوش برخورد بودن با مشتریان و… خیلی موارد دیگر وجود دارند که باعث افزایش فروش و رونق کسب و کارتان می گردد. اگر بتوانید در کار خود متکی به یک مهارت نباشید و از تلفیق هنرهای دیگر مانند بافتنی، سرمه دوزی، گلدوزی و… برای دیزاین محصولات تان استفاده کنید، یک قدم از رقبایتان جلو خواهید افتاد. همان طور که قبلا هم گفته شد، چنانچه بتوانید باکس هایی با امکانات بیشتر تولید کنید برای مثال باکس های چند کاره، باکس های کادویی، باکس های جادویی، باکس هایی با قابلیت عوض شدن در ظاهر یا در کاربرد و…، در بالا بردن رقم فروش تان تاثیرگذار خواهد بود.
کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که برای مشتری خود، به همراه محصول، هدیه ای هر چند کوچک ارسال کنید یا در صورت توان، خودتان سفارش مشتری را ببرید. این دو کار کوچک، نتایج بزرگی خواهند داشت.
همچنین هیچ تماس یا پیامی را بدون پاسخ نگذارید. این کار شما باعث ایجاد ذهنیتی مثبت در مشتری می گردد و در صورت تداوم، آثار این کار را خواهید دید.

4 نظر در “آموزش دوخت باکس خیاطی

  1. زهرا گفت:

    خیلی زیبا و راحت
    هم آموزش هم مطالب و توضیحات
    واقعا سایت عالی دارید
    متشکرم
    میشه نحوه باکس لانه زنبوری رو بصورت کلیپ آموزششو رو بذارین یا تصویری ؟ممنون میشم

    1. هنرآموز گفت:

      سلام به زودی برای تمامی آموزش های هنر آموز ویدیو آموزشی گذاشته میشه

  2. نسرین گفت:

    خیلی ممنون بابت سایت
    آموزش و توضیحات خیلی خوبه
    دوخت باکس اگه بصورت کلیپ آموزشی
    باشه خیلی راحت تره
    ممنون از شما

    1. هنرآموز گفت:

      سلام به زودی برای تمامی آموزش های سایت ویدیو بارگذاری میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *