بهترین ها

بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز

بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز-هنرآموز
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز زمانی معنا پیدا می کند که مربی آموزشکده اطلاع کافی در مورد هنر خیاطی داشته باشد. زیرا آموزش خیاطی یا فراگیری آن، هنری است که به طراحی و دوخت محصولات پارچه ای و لباس ها می پردازد. خیاط نیز شخصی است که مهارت های لازم در زمینه طراحی، تعمیر و دوخت لباس و پوشاک را دارد.

همچنین از طریق دوخت لباس های مخصوص بسته به سایز و سلیقه مشتری و دوخت لباس های آماده می تواند تغییراتی در آنها به وجود آورد. برخی مواقع این لباس ها را نیز تعمیر می کند. پس افرادی که می خواهند به صورت حرفه ای آموزش ببیند بهتر است در یکی از آموزشگاه های خیاطی در اهواز ثبت نام کنند.

لیست آموزشگاه خیاطی در اهواز

انتخاب بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز به دلیل وجود آموزشگاه های بی شمار کار چندان آسانی نیست. پس هنرجویان جهت دسترسی به آموزشگاه دارای اساتید مجرب، قیمت مناسب و آموزش صفر تا صد بهتر است لیستی از آنها تهیه نمایند. البته آموزشگاه خیاطی اهواز پادادشهر، آموزشگاه خیاطی اهواز کیانپارس، آموزشگاه خیاطی اهواز باهنر، آموزشگاه خیاطی اهواز کمپلو، آموزشگاه خیاطی اهواز گلستان زیرمجموعه بهترین آموزشگاه های خیاطی این شهر می باشند.

هزینه کلاس خیاطی در اهواز

هزینه بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز یا شرکت در کلاس های خیاطی این شهر عدد ثابتی نبوده و با توجه به یک سری عوامل متغیر می باشد. پس از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه کلاس خیاطی در اهواز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دسترسی به آموزشگاه

دسترسی به بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز یا مسافتی که هنرجو باید برای رفتن به آنجا طی کند جزء عوامل تاثیرگذار بر هزینه کلاس ها می باشد. زیرا اگر آموزشگاه فاصله زیادی با محل زندگی هنرجو داشته باشد قطعا باید هزینه بیشتری صرف نماید. پس هنرجو باید در آموزشگاه هایی که دسترسی به آنها آسان است ثبت نام کنند.

کلاس خصوصی یا گروهی

قطعا کلاس خصوص خیاطی همانند سایر کلاس ها هزینه بیشتری نسبت به کلاس های گروهی برای هنرجو دارد.البته برخی از آموزشگاه ها جهت تکمیل کلاس های گروهی برای هنرجویان تخفیف بیشتری در نظر می گیرند.

میزان تجربه اساتید

تجربه اساتید با هزینه پرداختی جهت یادگیری خیاطی رابطه مستقیم دارد. پس هر چقدر تجربه اساتید در آموزش دوخت و خیاطی بیشتر باشد قطعا هنرجو باید هزینه بالاتری پرداخت نماید. درنتیجه اساتید با تجربه هزینه بالاتری نسبت به اساتید تازه کار و کم تجربه دریافت می کنند.

تجهیزات آموزشگاه

بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز باید از تجهیزات و امکانات پیشرفته استفاده کند. درنتیجه هزینه بیشتری در قبال آموزش از هنرجویان دریافت می نماید.

حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس ها

آموزشگاه خیاطی در اهواز کلاس ها را به دو روش غیرحضوری و حضوری برگزار می کند. الته هزینه کلاس های حضوری نسبت به کلاس های حضور بیشتر است.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین آموزشگاه خیاطی در قوچان

تعداد جلسات

تعداد جلسات نیز با هزینه های ناشی از برگزاری کلاس های خیاطی در اهواز رابطه مستقیم دارد. پس هرچقدر تعداد جلسات بیشتر باشد بدون شک هنرجو باید هزینه بالاتری پرداخت نماید.

معیارهای گزینش بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز

معیارهای مختلفی برای گزینش بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز وجود دارد تا هنرجو را با مهارت بالا وارد بازار کار شود. همچنین امروزه بهره وری از متدها و ابزارهای به روز در حرفه خیاطی اهمیت زیادی پیدا کرده و سبب خلق لباس هایی با شکل و شمایل نوین شده است. پس از مهم ترین معیارها جهت انتخاب آموزشگاه خوب در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهترین مدرس آموزشی

داشتن مدرسین مجرب و حرفه ای از ویژگی های کلیدی یک آموزشگاه به روز و خوب به شمار می رود. زیرا چنین ویژگی رضایتمندی هنرجویان را به دنبال دارد.

محیط آموزشی مناسب

یک آموزشگاه به روز و در عین حال معتبر باید از محیط آموزشی استاندارد برخوردار باشد تا هنرجو بیشترین بازدهی را دریافت کند.

استفاده از لوازم جدید خیاطی

آموزشگاه اهواز جهت ارائه آموزش عالی باید از به روزترین و جدیدترین تجهیزات در کلاس های خود استفاده کند.

زمانبندی مناسب دوره

یک آموزشگاه معتبر و عالی باید کلاس های آموزشی را در ساعات مختلفی از روز برگزار نماید تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.

ارائه مدرک معتبر

هنرجویانی که در کلاس های آموزشی آموزشگاه های خیاطی اهواز شرکت می کنند قطعا سراغ مدرک را نیز می گیرند. پس یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب آموزشگاه مناسب ارائه مدرک معتبر به هنرجویان است.

معرفی دوره آموزش خیاطی در اهواز

آموزش دوره های مختلف خیاطی بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز شامل مراحل زیر می باشد.

انتخاب حوزه کار

حوزه های مختلفی برای فعالیت در رشته خیاطی وجود دارند. برای مثال افرادی که می خواهند خیاطی را به صورت شخصی یاد بگیرند نازک کاری کافی است. اما طراحی و دوخت لباس هایی همچون کت و شلوار، لباس مجلسی و لباس عروس پیچیده بوده و به مهارت بالاتری نیاز می باشد. پس هنرجویان باید در مرحله نخست حوزه فعالیت و هدف خود جهت ادامه کار را تعیین نمایند.

آشنایی با ابزار خیاطی

ابزارهای مختلفی در خیاطی به کار برده می شوند که هر کدام از آنها برای بعضی از فعالیت ها کارایی دارند. برای مثال جهت علامت گذاری لباس ها از صابون خیاطی و وصل نمودن موقت پارچه ها با یکدیگر از سوزن ته گرد استفاده می شود. پس یک خیاط با تجربه و ماهر بایستی از انواع ابزارها و با نحوه ی کاربردشان آشنایی داشته باشد تا نمونه های باکیفیتی را خریداری نماید.

انتخاب روش خیاطی

آموزشگاه های خیاطی موجود در اهواز انواع روش ها  جهت دوخت و دوز پارچه را آموزش می دهند. پس هنرجویان بسته به نیاز و علایق خود می توانند یک یا چند روش از دوخت لباس را یاد بگیرند. از مهم ترین روش های دوخت می توان به روش سایزبندی، روش ساده، روش مولر، روش گرلاوین و روش متریک اشاره کرد.

آشنایی با الگو

یک خیاط با تجربه بایستی در مورد همه الگوهای لباس اطلاعات کافی داشته باشد و بر اساس آن لباس ها را بدوزد. همچنین برای هر بخش از لباس نیاز است که یک الگوی ویژه طراحی گردد. البته در بعضی از روش های خیاطی باید خیاط با طراحی الگو آشنایی کاملا داشته باشد. ناگفته نماند که آموزشگاه های خیاطی در اهواز تشخیص و نحوه رسم الگو را به هنرجویان آموزش می دهند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین آموزشگاه خیاطی در تربت جام

یادگیری برش زدن پارچه ها

یکی از کلیدی ترین و مهم ترین مراحل دوخت و دوز لباس یا خیاطی همان برش است. زیرا نحوه برش پارچه تاثیر بسزایی در نتیجه کلی دارد. هنرجویان با شرکت در کلاس های خیاطی اهواز می توانند برش مناسب هر نوع لباسی را یاد بگیرند. همچنین خیاطان ماهر هنگام برش پارچه، دور ریز خیلی کمی دارند که نشان دهنده برش استاندارد و اصولی است.

آشنایی با چرخ و دوخت و دوز

هنرجویان در مرحله نخست کلاس های آموزشگاه اهواز به صورت کامل با مکانیزم چرخ آشنا می شوند. سپس نحوه دوختن پارچه را یاد می گیرند و این که هر کدام از پارچه ها با چه روشی دوخته شوند. همچنین انواع چرخ های خیاطی شامل چرخ خانگی، چرخ صنعتی، چرخ مسافرتی، چرخ میان دوز و چرخ سر دوز می باشند البته چرخ های صنعتی فقط برای یک نوع دوخت و دوز کارایی دارند. ولی چرخ های خانگی برای چندین نوع دوخت مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت در آزمون و کسب مدرک

هنرجویان بعد از اتمام دوره در یکی از آموزشگاه های خیاطی شهر اهواز می توانند در آزمون آموزشگاه شرکت کرده و مدرک خیاطی کسب نمایند. آزمون های کسب مدرک به صورت عملی و کتبی می باشد. البته در آزمون عملی باید هنرجویان دوخت یک نوع لباس را انجام دهند. اما آزمون کتبی شامل یک سری سوالات در مورد خیاطی می باشد از کتاب فنی و حرفه ای مطرح می گردد. بنابراین هنرجویان با کسب نمره قبولی در آزمون های برگزار شده مدرک فنی و حرفه ای را دریافت می نمایند.

انواع دوره ها در بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز

امروزه تنوع پارچه ها به قدری زیاد شده که بایستی خیاطان مهارت های بالایی در دوخت لباس ها داشته باشند تا این تنوع را به زیباترین شکل ممکن به نمایش بگذارند. به همین دلیل آموزشگاه های خیاطی اهواز دوره های مختلفی از جمله ضخیم دوزی، نازک دوزی، دوخت لباس کودک، دوخت لباس آقایان، دوخت لباس عروس و مانتو دوزی را برگزار می کنند که به شرح زیر هستند.

دوره نازک دوزی

دوره نازک دوزی جزء ضروری ترین و ابتدایی ترین دوره های خیاطی است که هر هنرجو باید این دوره را در یکی از آموزشگاه های خیاطی اهواز بگذراند. زیرا هنرجو با کلیه آموزش های پایه از جمله نوع پارچه، انواع دکمه و جادکمه، ابزارهای مورد استفاده در خیاطی، انواع زیپ و کار با چرخ خیاطی یا تعمیر آن آشنا می شود. البته آموزش الگوهای پایه بالاتنه، بلوز، شلوار، دامن و برش کاری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دوره ضخیم دوزی

هنرجو در این دوره دوخت انواع پارچه های ضخیم را به صورت اصولی یاد می گیرد و در پایان دوره می تواند انواع کت، پالت و … را بدوزد.

دوره مانتو دوزی

یکی دیگر از دوره های آموزشی در آموزشگاه خیاطی اهواز که هنرجویان زیادی را به خود جذب می نماید، دوره مانتو دوزی است. همچنین نحوه آماده سازی الگو به همراه دوخت انواع مانتوهای مجلسی، اداری و … را آموزش می دهد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین آموزشگاه خیاطی در کاشمر

دوره لباس آقایان

یکی از دوره های معروف آموزشگاه های خیاطی اهواز به دوره لباس آقایان تعلق دارد که ترکیبی از دوره ضخیم دوزی و نازک دوزی می باشد. همچنین دوخت انواع یقه، جیب، دوخت انواع لباس های مجلسی و اسپرت مردانه و الگوسازی آموزش داده می شود.

دوخت لباس کودک

دوخت انواع لباس نوجوان، کودک و نوزاد در این دوره توسط مدرسین مجرب آموزشگاه های خیاطی اهواز آموزش داده می شود. بنابراین دانشجویان بعد از اتمام دوره و کسب مهارت های ضروری می توانند روانه بازار کار شوند و درآمد کسب نمایند.

دوره دوخت لباس عروس

یکی از دوره های پیچیده و دشوار در کلاس های آموزشگاه خیاطی شهر اهواز به دوره دوخت لباس عروس تعلق می گیرد. زیرا این دوره بایستی به دو صورت مبتدی و پیشرفته به هنرجویان آموزش داده شود. پس متقاضیان در این دوره با استفاده از متدهای به روز و مناسب، مهارت های لازم جهت دوخت انواع لباس شب و عروس، جواهر دوزی، ژپون و تور سر را یاد می گیرند.

بازار کار خیاطی در اهواز

یکی از موارد مهم قبل از ثبت نام در بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز این است که هنرجویان بازار کار خیاطی در این شهر را بسنجند. زیرا هنرجویانی که به هدف کسب درآمد در این آموزشگاه ها شرکت می کنند بایستی از فرصت های شغلی بعد از کسب مدرک خیاطی اطلاع داشته باشند. پس از مهم ترین مشاغلی که با مدرک خیاطی از آموزشگاه های اهواز می توان در آن مشغول به فعالیت بود شامل موارد زیر است.

  • خیاطی در منزل
  • تاسیس تولید و کارگاه شخصی با وجود سرمایه کم
  • تاسیس آموزشگاه خیاطی در شهر اهواز
  • استخدام در آموزشگاه های خیاطی اهواز به عنوان مدرس
  • راه اندازی برند و مزون شخصی لباس

آدرس آموزشگاه خیاطی در اهواز

هنرجویانی که به دنبال آدرس بهترین آموزشگاه خیاطی در اهواز هستند بهتر است به سایت هنر آموز مراجعه کنند. این سایت لیستی از بهترین آموزشگاه های خیاطی در سطح شهر همراه با آدرس در اختیار هنرجویان قرار می دهد. پس با مراجعه به صفحه رسمی هر کدام از آموزشگاه ها می توان از خدمات آنها مطلع شد و بسته به نیاز و دسترسی آسان یکی از آموزشگاه را برای ثبت نام انتخاب نمود. از مهم ترین آموزشگاه های خیاطی شهر اهواز همراه با آدرس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آموزشگاه خیاطی گلبهار اهواز

یکی از بهترین آموزشگاه های خیاطی در شهر اهواز با 13 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و دوخت، آموزشگاه گلبهار است. این آموزشگاه دوره هایی همچون نازک دوزی، ضخیم دوزی، شلوار دوزی، لباس عروس و شب و … را برگزار می کند. پس هنرجویان به محض اتمام دوره آموزشی می توانند از فنی و حرفه ای مدرک معتبر دریافت نمایند.

آدرس آموزشگاه گلبهار: اهواز_ نادر شرقی- خیابان قناد زاده- خیابان جعفری

آموزشگاه خیاطی البرز اهواز

آموزشگاه البرز جزء بهترین آموزشگاه های خیاطی در سطح اهواز است که با مدیریت خانم نجفی زاده دوره های مختلف خیاطی برگزار می کند. از مهم ترین دوره های این آموزشگاه می توان به لباس مجلسی، لباس شب و عروس، نازک دوزی، ضخیم دوزی، مانتو دوزی و … از مبتدی تا پیشرفته اشاره کرد.

آدرس آموزشگاه: اهواز-چهارشیر-کوی 17 شهریور-نبش 17 شهریور 1

آموزشگاه خیاطی ابریشم اهواز

آموزشگاه ابریشم دوره های مختلف خیاطی از جمله طراحی لباس، لباس عقد و عروس، لباس مجلسی، شلوار دوزی و … برگزار می کند.

آدرس آموزشگاه: اهواز- فرهنگ شهر- رشد 6 –خیابان صراط 3 – پلاک 31

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *