آموزش خیاطی, آموزش دوخت سرویس آشپزخانه

آموزش دوخت جا سیب زمینی پیاز

دوخت جا سیب زمینی پیاز-هنر آموز
3.3/5 - (3 امتیاز)

دوره تخصصی دوخت سرویس آشپزخانه

  • هدیه ویژه پک الگوی آماده سرویس آشپزخانه به ارزش 100 هزار تومان
  • آموزش 0 تا 100 دوخت سرویس آشپزخانه
  • ترفندهای فروش مجازی سرویس آشپزخانه
  • پاسخگویی به تمامی سوالات با پشتیبانی مادام العمر
  • دوخت سرویس آشپزخانه برای عروس و…
  • تکنیک های تمیز دوزی و دوخت سرویس آشپزخانه با کیفیت
  • دارای آپدیت همیشگی و رایگان (همیشه به روز باشید)
  • کامل ترین دوره دوخت سرویس آشپزخانه با آپدیت مادام العمر

تخفیف شگفت انگیز

500,000 تومان

197 هزار تومان

 

0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

اگر دوست دارید طرز دوخت جا سیب زمینی پیاز را یاد بگیرید، در این قسمت از سری مقاله های آموزش خیاطی و دوخت سرویس آشپزخانه از سایت جذاب هنرآموز همراه ما باشید تا شما را با یکی دیگر از انواع کارهای هنری جذاب و خواستنی خیاطی آشنا کنیم.

باید این نوید را به شما بدهیم که با یاد گرفتن نحوه دوخت جا سیب زمینی پیاز دیگر لازم نیست به سراغ مدل های بسیار گران قیمت و بی دوام بازاری بروید و خودتان در خانه نمونه با کیفیت آن با هزینه بسیار پایین تر را بدوزید.

دوخت جا سیب زمینی پیاز و انواع کاورها با یک آموزش

آیا می دانستید تنها کافی است ترفند تهیه کاور و دوخت باکس ساده را یاد بگیرید، تا بدانید روش و اصول کلی برای تهیه هر نوع کاور مستطیلی چیست و چگونه بوسیله آن مدل های مختلف کاور را بدوزید؟

فراگیری نحوه تهیه الگوی دوخت سبد سیب زمینی فقط آن چیزی است که  در این مقاله در قالب آموزش دوخت باکس به آموزش آن می پردازیم. با یاد گرفتن این آموزش زیبا قادر خواهید بود برای هر شیء مربعی در خانه مانند سبد نان، سبد سبزی، سبد میوه و … هم از همین شیوه کمک بگیرید و با تغییر دادن ابعاد آن و مدل آن یک کاور بدوزید. البته یک مدل جاسیب زمین گرد را هم آموزش خواهیم داد که در پایان مقاله خواهید دید.

آموزش دوخت کاور جا سیب زمینی پیاز (روش اول)

در این قسمت ابتدا به شما اصول تهیه یک باکس و جعبه پارچه ای داده می شود که با دنبال کردن مراحل دوخت آن، می توانید کمی از اصول تهیه کاور سر درآورید. در پایان بخش به شما خواهیم گفت که چگونه این باکس پارچه ای را تبدیل کنید به یک کاور برای سبد پیاز و سیب زمینی.

ابتدا یک پارچه اصلی و یک پارچه آستری که آن هم می تواند از جنس نخی باشد را بردارید و روی یک سطح صاف و تمیز مانند میزکار برش، اپن آشپزخانه یا کف سرامیکی خانه پهن کنید. هر دو را روی هم گذاشته و به ابعاد 49 در 42 از آن برش بزنید و یا اینکه برای سهولت در  انجام کار، هر کدام را جداگانه برش بزنید.

شما با این ابعاد پارچه می توانید یک باکس و یا جعبه ای با عرض و طول 16 در 23 و ارتفاع 13 سانتی متر داشته باشید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت یقه انگلیسی

آموزش دوخت کاور جا سیب زمینی پیاز (روش اول)-هنرآموز

همانطور که گفتیم ارتفاع این حعبه را 13 سانت در نظر گرفته ایم پس به اندازه یک مربع 13 در 13 سانت از اطراف پارچه ها را برش بزنید تا به شکل زیر درآید.

آموزش دوخت کاور جا سیب زمینی پیاز-هنر آموز

همین کار را برای پارچه دیگری که قرار است آستر کار باشد نیز انجام دهید. (درصورتی که از ابتدا پارچه ها را روی هم قرار نداده اید).

بعد از این کار پارچه اصلی را بردارید و لبه هایی که اندازه آن ها 13 سانت بود را لب به لب هم قرا دهید و کوک بزنید تا کم کم باکس شما شکل بگیرد.

مطابق تصویر گوشه ها روی هم قرار گرفته اند. بعد از این کار روی آن را با حاشیه 6 میلی متر چرخ کنید.

گوشه های پارچه دیگر را هم روی هم قرار داده و با سوزن محکم کنید و با حاشیه 6 میلی متر چرخ کنید.

بعد از اینکه درزهای هر دو کیسه پارچه ای را چرخ کردید، کیسه ای که از پارچه آستری درست کرده اید را داخل کیسه ی با پارچه اصلی قرار دهید؛ طوری که راسته ی هر دو پارچه رو به روی هم قرار بگیرد.

در مرحله بعد درز های هر دو پارچه را دقیقا روبه روی هم قرار داده و لبه درزها را دو به دو به هم سوزن بزنید و وصل کنید.

کار را به آرامی به زیر چرخ ببرید و دور تا دور لبه هر دو کیسه را که دقیقا بر روی هم گذاشته اید چرخ کنید و در آخر سه سانتی متر را باز بگذارید و ندوزید تا کار را از همان قسمت باز برگردان کنیم.

در این قسمت هم حاشیه دوخت همان 6 میلی متر است.

بعد از پایان دوخت از همان قسمت سه سانتی که ندوخته اید کار را برگردانید. مواظب باشید تا این عمل را با دقت و لطافت انجام دهید.

حالا قسمت پارچه ای که نقش آستری باکس شما را دارد را به داخل کار فرو ببرید تا جعبه شکل بگیرد.

لبه های باکس را مرتب کنید تا پارچه آستری از باکس بیرون نزند و سپس آن قسمت سه سانتی که باز بود را پیدا کنید و با دست پس دوزی کنید.

جعبه شما آماده است.

چطور از این باکس می شود برای دوخت جا سیب زمینی پیاز کمک گرفت؟

از این جعبه می توانید استفاده های مختلفی بکنید و به عنوان روکش سبد نان، کاور سیب زمینی پیاز و باکس لوازم آرایشی استفاده کنید. اما یادتان باشد که برای مصارف مختلف باید ابعاد پارچه خود را از ابتدا به اندازه همان ظرف یا جعبه ای که قرار است برایش روکش بکشید درآورید و اندازه های این باکس تنها برای نمونه است. همچنین حنس پارچه ای را که انختاب می کنید هم باید مطابق با جعبه یا سبدی باشد که برای مصارف مختلف به کار می برید.

اگر می خواهید از این باکس برای دوخت جا سیب زمینی پیاز استفاده کنید، باید ابتدا طول و عرض و ارتفاع سبد سیب زمینی پیاز خود را اندازه بزنید و سپس با این دستور برای آن کاور بدوزید.

یادتان باشد برای این منظور حتما ارتفاع باکس شما باید از ارتفاع سبد سیب زمینی بیشتر باشد؛ زیرا قرار است قسمتی از لبه ی باکس را به بیرون سبد تا بزنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت پیراهن مردانه (صفر تا صد)

در ضمن برای تمیزی کار و ایستایی روکش یا کاور، می توانید ابتدا دو مستطیل پارچه ای به ابعاد کف سبد سیب زمینی خود برش بزنید و بین این دو پارچه را پشم شیشه قرار داده و بدوزید و آن را در کف کاور قرار دید. برای دوام و کیفیت کار، از پارچه های با جنس ضد آب استفاده کنید؛ زیرا معمولا موادی مثل پیاز از خود آب می دهند که به پارچه می رسد؛ پس باید این کاور ها قابلیت شست شوی سریع و تمیز شدن را داشته باشد

دوخت جا سیب زمینی پیاز با استفاده از سبد میوه(روش دوم)

برای این کار ابتدا سبد های میوه ای که برای جمع کردن پیاز و سیب زمینی کنار گذاشته اید را آماده کنید و اگر دسته یا قسمت های اضافه ای دارد با استفاده از تیغ داغ شده برش بزنید و سبد را صاف کنید.

طول و عرض کف سبد را اندازه می زنیم و به اضافه 2 سانتی متر می کنیم. با ابعاد بدست آمده دو تکه پارچه و یک پشم شیشه برش می زنیم. پشم شیشه را بین دو تکه پارچه قرار داده و با سوزن فیکس میکنیم. لبه های کار را می دوزیم و روی کار را مطلسه دوزی می کنیم.

در مرحله بعد دورتادور سبد را اندازه بزنید و اندازه آن را 5/1 یا دو برابر کنید. این می شود طول پارچه و اما برای بدست آوردن عرض پارچه، ارتفاع سبد را از داخل سبد تا بیرون آن اندازه بگیرید و به اضافه 3 سانت کنید یعنی تقریبا ارتفاع سبد را دوبرابر +3 کنید.

دو سر این پارچه را به هم بدوزید و درز آن را از داخل به طرفین باز کنید و روی آن را اتو بزنید.

یک طرف پارچه بدنه را از قسمت لبه کوک بزنید و چین بدهید، به اندازه ای که سایز آن با پارچه ای که برای کف سبد دوخته اید برابر باشد. سپس آن را محکم دوخت بزنید تا چین ها باز نشود. این پارچه بدنه را از وسط تا می زنیم و دو طرف کار را پیدا میکنیم و علامت میزینم. دوباره از طرف دیگر، کار را از وسط تا میزنیم و دو طرف دیگر را هم پیدا میکنیم. همین کار را با پارچه کف سبد هم انجام میدهیم و این 4 نقطه بدست آمده را به 4 نقطه پارچه بدنه می دوزیم.

لبه دیگر پارچه بدنه را تا زده و می دوزیم طوریکه داخل آن به اندازه یک کش پهن یک سانتی جا باشد و یک قسمت آن را ندوزید تا کش را از آن عبور دهید. کش را به اندازه ای که دور سبد را بگیرد و به آن محکم بچسبد، برش بزنید و از داخل این لبه پارچه رد کنید و در آخر کار دو طرف کش را به هم برسانید و محکم گره بزنید و داخل لبه پنهان کنید و روی درز باز گذاشته دوخت بزنید. کاور را داخل سبد قرار دهید و لبه های آن را بیرون تا کنید تا دورتادور سبد را بگیرد.

آموزش دوخت کاور جا پیازی گرد

وسایل مورد نیاز :

ورقه های پلاستیکی یا مقوا

پارچه های ساده و گلدار

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت درپوش پیچک گاز

چسب حرارتی

این سبد در دار است که درب آن و زیبایی خاصی به کار می دهد.

ابتدا پارچه گلدار و پارچه ساده خود را روی سطح صاف پهن کنید و از هر دوری آن ها دایره هایی به قطر 35 سانت ببرید.

سپس روی یک برگه کاغذ دایره ای به قطر 15 تا 17 سانتی متر رسم کنید و برش بزنید. این دایره را 4 مرتبه تا بزنید و خط های تا را روی دایره به صورتی که در تصویر مشهود است، ایجاد کنید.

این دایره کاغذی را روی پارچه ساده خود قرار دهید و تمام خطوط دایره را روی پارچه منتقل کنید و خطوط را به مرکز دایره و  مرکز پارچه وصل کنید و این خطوط را تا آخر پارچه ادامه دهید و از روی تمام این خطوط با چرخ بدوزید.

سوراخ هایی در پارچه بوجود می آید که می توانید آن ها را با استفاده از پنبه یا پشم شیشه پر کنید.

بعد از پر کردن تمام این سوراخ ها لبه آن را با کوک محکم کنید و کمی نخ را بکشید تا کار چین دار شود.

می توانید این کار را با چرخ خیاطی انجام دهید. دوخته شده آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

در مرحله بعد برای تمیزی کار، باید لبه های سبد را نواردوزی کنید. برای این منظور از قسمت اریب پارچه نواری به شکل اریب برش بزنید که اندازه ان چند سانتی بیشتر از گرداگرد لبه سبد باشد. نوار را گرداگرد لبه سبد بگذارید و شروع به نواردوزی کنید.

از پارچه گلداری که دارید چندین نوار برش بزنید و آن ها را به هم ببافید تا برای سبد خود دو تا دسته فانتزی درست کنید.

این دسته ها را قبل از اینکه نواردوزی سبد را تکمیل کنید در زیر نوار کوک بزنید و به ادامه نواردوزی ادامه دهید.

سبد شما تا اینجای کار به شکل زیر خواهد شد.

حالا می رویم سراغ در سبد.

به ابعاد دایره بزرگی که داشتید سه عدد مقوا بر بزنید .

و یکی از آن ها را روی پارچه گلدار گذاشته و دو سانت بزرگتر از آن را برش بزنید و دایره مقوایی را با استفاده از این پارچه و بوسیله چسب بپوشانید و آن را برای کف سبد به کار ببرید.

همانطور که در تصویر بالا می بینید برای اینکه پارچه، تمیز مرتب روی مقوا بچسبد باید لبه های آن را به فاصله های کم کم برش بزنید و روی مقوا برگردانید.

از پارچه ساده و از پارچه گلدار دوباره دو دایره با قطر دو سانت بیشتر از قطر الگو دایره ببرید و یکی از مقواها را روی پارچه ساده قرار داده و با چسب پارچه را به آن بچسبایند و دوباره مقوای بعدی را روی پارچه گلدار قرار دهید و آن را بوسیله چسب به پارچه بچسبانید و لبه های پارچه را به روی مقوا برگردانید. حالا این دو مقوای پوشیده شده را روی هم بچسبانید؛ طوری که طرف پارچه ای آن به بیرون باشد و حالا شما یک درب سبد فانتزی دارید.

از انجا که میخواهید از این سبد برای سیب زمینی و پیاز استفاده کنید، پبشنهاد می کنیم به جای مقوا از ورقه های پلاستیکی یا فوم فشرده برای کف سبد استفاده کنید.

خلاصه:

در این مقاله از سایت هنر آموز به آموزش دوخت یکی دیگر از پرکاربرد ترین و جذابترین تکه های سرویس آشپزخانه یعنی دوخت جاسیب زمینی پیاز، آموزش یک نمونه الگوی دوخت این کار و اموزش نحوه دوخت کاور جا سیب زمینی گرد پرداختیم. امیدواریم از ازن اموزش هم لذت برده باشید.

یک نظر در “آموزش دوخت جا سیب زمینی پیاز

  1. شبنم گفت:

    وای چه سایت جالب و خوبی دارین
    نمی‌دونستم جاسیب زمینی پیازی هم کاور داره
    واقعا ممنون بابت ایده ها و آموزش خوب شما 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *