آموزش خیاطی, آموزش دوخت سرویس آشپزخانه

آموزش دوخت سفره پاک کن

دوخت سفره پاک کن-هنر آموز
4.5/5 - (2 امتیاز)

دوره تخصصی دوخت سرویس آشپزخانه

  • هدیه ویژه پک الگوی آماده سرویس آشپزخانه به ارزش 100 هزار تومان
  • آموزش 0 تا 100 دوخت سرویس آشپزخانه
  • ترفندهای فروش مجازی سرویس آشپزخانه
  • پاسخگویی به تمامی سوالات با پشتیبانی مادام العمر
  • دوخت سرویس آشپزخانه برای عروس و…
  • تکنیک های تمیز دوزی و دوخت سرویس آشپزخانه با کیفیت
  • دارای آپدیت همیشگی و رایگان (همیشه به روز باشید)
  • کامل ترین دوره دوخت سرویس آشپزخانه با آپدیت مادام العمر

تخفیف شگفت انگیز

500,000 تومان

197 هزار تومان

 

0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

آموزش دوخت سفره پاک کن یکی دیگر از موضوعات پر مخاطب و جذابی ست که در مقاله امروز از سری مقاله های سایت هنر آموز قرار است به آن بپردازیم. اگر دوره های آموزش خیاطی و دوخت سرویس آشپزخانه را نگذرانده اید، اصلا جای نگرانی نیست. ما در هنرآموز همه آن چیزهایی را که دوست دارید یاد بگیرید گام به گام به شما خواهیم گفت، پس ما را دنبال کنید و از آموزش هایی که در این سایت گذاشته می شود، نهایت استفاده را ببرید.

آموزش دوخت انواع سفره پاکن به صورت حرفه ای

ما در این مقاله مواردی را برای آموزش به شما انتخاب کرده ایم که با یاد گرفتن آن ها دیگر نیازی نیست تا در جای دیگر به دنبال آموزش دوخت سفره پاک کن باشید  و وقتتان را برای یاد گرفتن ان در جای دیگر به هدر بدهید.

همچنین در این مقاله سعی شده است تا تمام ریز نکات و تمیزکاری ها به شما گفته شود تا با دیدن هر نوع سفره پاک کنی در بازار و یا در منزل دوستان و آشنایان، بتوانید به راحتی آن را در خانه بدوزید و نسبت به آموزش دوخت سفره پاک کن بی نیاز شوید.

برای دوختن سفره پاک کن چه چیز هایی نیاز داریم؟

اولین و مهم ترین مورد پارچه های رنگارنگ و زیبایی ست که قرار است ظاهر شکیل سفره پاک کن شما را تشکیل بدهد. این پارچه ها می تواند از هر نوع جنسی باشد؛ از ابریشم گرفته تا نخ، پنبه و تترون و …

یعنی شما در انتخاب پارچه سفره پاک کن تقریبا ازاد هستید؛ چون لازم نیست مانند دستگیره و دمکنی آن را نزدیک اجاق ببرید که خطر سوختن داشته باشد و یا تماس زیادی با آب ندارد که حتما از نوع نمگیر باشد و … اما در هر حال یک نکته را خوب است بدانید و آن این است که اگر برای سلیقه و هنر دست خود ارزش قائل هستید، بهترین نوع پارچه را انتخاب کنید تا رغبت بیشتری برای کار روی آن داشته باشید.

بهترین پارچه زیباترین پارچه

اشتباه نکنید چون منظور از بهترین پارچه همیشه گران ترین نوع آن نیست، بلکه همین مقدار که آن پارچه مورد علاقه شما باشد و ظاهری جالب و جذاب درست کند و تا مدت ها برایتان تازگی داشته باشد، همان بهترین نوع پارچه برای شخص شماست.

شما می توانید حتی از پارچه های باقی مانده از خیاطی که دیگر کاربردی ندارد و استفاده کنید و به صورت تکه دوزی ان ها را به هم وصل کنید و  از بلااستفاده بودن نجاتشان بدهید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت نظم دهنده

این کار نه تنها باعث صرفه جویی و حذف هزینه های اضافه است، بلکه استعداد و خلاقیت شما را هم شکوفا می کند. در واقع انجام تمام کارهای هنری که بشود یک طوری از آن ها در زندگی بهره برد، شما را یک گام به بهبود وضعیت زندگی و مدیریت درآمد و هزینه نزدیک می کند.

برای تزیینات این سفره پاک کن ها می توانید از انواع روبان ها، توری ها و یا انواع دوخت های زیگزاگ و ساده، گلدوزی های مختلف و … استفاده کنید. این تزیینات گرچه در وهله اول بی اهمیت جلوه کند، چون از نظر عملی کاربردی ندارد، اما به لحاظ زیبایی شناختی، به کار شما جلوه می دهد و به شما قول می دهیم که پس از دوختن  این تزیینات به کار است که تازه به اثر خود علاقه مند می شوید.

مورد بعدی نوار اریب ها هستند که در واقع برای تمیز تر شدن کار حتما لازم است و به کار شما هویت می دهد.

آموزش دوخت سفره پاک کن پارچه ای

آموزش دوخت سفره پاک کن پارچه ای-هنر آموز

در این قسمت به طور دقیق و کاملا تصویری، یک مدل سفره پاک کن بسیار ساده را به شما آموزش می دهیم تا با الگو گرفتن از آن بتوانید هر سفره پاک کنی را به راحتی بدوزید و از هر مدلی که دیده اید یکی را در خانه داشته باشید، با این تفاوت که این ها اثر دست خودتان است.

1)در قدم اول شما نیاز به یک الگو دارید. روی یک مقوا یک مستطیل به اندازه 16 در 22 ببرید و گوشه های آن را به صورت هلال برش دهید.

الگوی شماره یک

2)در قدم بعدی این الگو را روی پارچه مورد نظر قرار دهید و دو تکه پارچه و یک تکه پشم شیشه با همین ابعاد برش بزنید و کنار بگذارید.

الگو سفره پاک کن-هنر آموز

3) در قدم بعد، الگوی شماره دو را آماده می کنید به این صورت که همان الگوی اولیه را برداشته و روی آن از پایین حدود 6 الی 7 سانتی متر به بالا بروید و آن نقطه را در وسط کار با خودکار علامت بزنید.

الگو شماره دو سفره پاک کن-هنر آموز

4) از این نقطه خطی به شکل هلال به طرفین مستطیل رسم کنید. سعی کنید رسم این هلال در نهایت دقت باشد تا تکه رویه سفره پاک کن با تکه زیرین آن که در گام های های بعدی آن را هم برش می زنیم، دقیقا متقارن شود.

رسم هلال در الگو سفره پاک کن-هنر آموز

هفت سانت از پایین مقوا بالا رفته و هلالی رسم می کنیم.

5) این خط هلال را ببرید. الگوی شماره 2 شما آماده ست.

برش هلال الگو سفره پاکن-هنر آموز

6)با استفاده از این الگو هم دو تکه پارچه و یک تکه پشم شیشه برش بزنید. سپس این سه تکه حاصله را طوری روی هم قرار دهید که پشم شیشه در لایه وسط قرار بگیرد و دو تکه پارچه طرفین آن باشد؛ طوری که روی راسته آن ها به بیرون و پشت پارچه به داخل کار باشد.

7)کار را با سوزن ته گرد فیکس کنید و دور تا دور کار را کوک بزنید تا تکه ها جا به جا نشود و کار را به زیر چرخ ببرید و روی آن دوخت نیش بروید.

دوخت دور پارچه سفره پاک کن-هنر آموز

بعد از دوخت لبه ها، لبه پایینی این تکه را با نوار اریب بدوزید.

8)تکه های پارچه و پشم شیشه الگوی اول را هم به همان ترتیبی که ذکر شد روی همدیگر قرار دهید و تکه آماده شده در گام هفتم را روی آن قرار دهید و همه را یک جا به هم کوک بزنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  الگوی شلوار زنانه به روش ساده

سه لایه پارچه و پشم شیشه مطابق با الگوی شماره یک که روی هم قرار گرفته اند.

قرار دادن سه لایه پارچه و پشم شیشه-هنر آموز

تکه سه لایه اولیه که دوخته شده را روی تکه سه لایه بعدی قر دهید.

دوخت سه لایه-هنر آموز

لبه ی کار را کوک بزنید تا جابه جا نشود.

کوک زدن لبه سفره پاک کن-هنر آموز

دور تا دور کارکوک زده شده است.

کوک زدن دور تا دور سفره پاکن-هنر آموز

9) وقتی کار را با چرخ دوختید، با قیچی کمی از حواشی اضافه ای که دور تا دور کار درست شده برش بزنید تا کار مرتب شود.

 

برش لبه های کار-هنر آموز

10) در این قسمت نوار اریب را به لبه های کار می دوزیم. ابتدا لبه ی نوار اریب را باز کنید و یک لبه ی آن را روی لبه کار قرار دهید طوری که پشت کار نوار اریب رو به شما باشد و از روی خط اتویی که روی نوار اریب وجود دارد، شروع به دوخت ساده می کنیم. در اینجا لازم نیست دوخت زیگزاگ بزنید؛ زیرا با برگرداندن لبه دیگر نوار اریب، این دوخت در زیر کار قرار می گیرد و دیده نمی شود.

لبه سمت راست نوار اریب را روی لبه کار بگذارید و بدوزید.-هنر آموز

لبه سمت راست نوار اریب را روی لبه کار بگذارید و بدوزید.

11) وقتی سرتاسر کار را نوار دوزی کردید، لبه ندوخته نوار اریب را برگردانید و روی طرف دیگر کار، آن را لب به لب قرار دهید و به شکل دوخت زیگزاگ یا ساده دوخت بزنید.

برگرداندن نوار اریب-هنر آموز

لبه دوخته نشده نوار اریب را برگردانید به طرف دیگر کار

دوخت لبه دیگر نوار اریب-هنر آموز

لبه دیگر نوار اریب را به طرف دیگر کار بدوزید.

12) سفره پاک کن شما آماده ست.

آماده شدن دوخت سفره پاک کن-هنر آموز

آموزش دوخت سفره پاک کن ماهی

آموزش دوخت سفره پاک کن ماهی-هنر آموز

از شکل این ماهی وحشت نکنید، چون دوخت ساده ای دارد.

آموزش دوخت سفره پاک کن ماهی دقیقا شبیه دوخت سفره پاک کن پارچه ای ست که در بالا ذکر کردیم با این تفاوت که در اینجا تمام مراحل ذکر شده را باید با استفاده از الگوی ماهی انجام دهید و الگوی شما دیگر یک مستطیل ساده نیست.

در اینجا شما یک الگوی شکل ماهی دارید که می توانید آن را به سلیقه خود طراحی کنید و پیچ و خم دم ماهی را کمتر یا بیشتر کنید و یک الگوی دیگر هم نیاز دارید که روی کار دوخته می شود و از همان الگوی ماهی بدست می آید.

برای این کار ابتدا الگوی ماهی را تهیه کنید و سپس حدود دو الی سه سانت بالاتر از قسمت ابتدای دم ماهی را با خط کش علامت زده و برش دهید. حالا دو الگو دارید که برای هر کدام باید دو تکه پارچه و یک تکه پشم شیشه برش بزنید.

همانطور که در تصویر بالا می بینید می توانید برای زیر کار پارچه ساده تر و برای تکه رویی کار از پارچه های رنگارنگ و طرح دار استفاده کنید.

نکته مهم این است که هنگام نوار دوزی گوشه ها بسیار آهسته و ذره ذره دوخت بزنید تا کار تمیز باشد و نوار اریب کاملا با لبه های کار منطبق شود.

برای زیبایی بیشتر کار، در قسمت تکه رویی کار که همان تکه ی بدون دم ماهی ست و می توانید آن را در تصویر ببینید، می شود قبل از اینکه طرف دوم نوار اریب را به کار وصل کنید، از نوار های توری برای تزیین بیشتر لبه کار بهره ببرید و به این صورت که این نوار توری را زیر لبه نوار اریب قرار داده، طوری که قسمتی از آن همزمان با دوخت لبه نوار اریب دوخته شود و نوار توری روی کار وصل شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت کیسه سبزی مرحله به مرحله

آموزش دوخت سفره یاک کن ابری

آموزش دوخت سفره یاک کن ابری -هنر آموز

راحت ترین و ساده ترین سفره پاک کن دنیا همین سفره پاک کن ابری ست. شما برای دوخت سفره پاک کن ابری نیاز به تلاش خاصی ندارید و کافی ست یک تکه ابر از بیرون تهیه کنید و برای آن از پارچه های مختلف یک پوشش تهیه کنید. معمولا برای زیبایی کار از پارچه های خز دار استفاده می کنند.

شما می توانید ابعاد ابر را به دلخواه خود تغییر دهید و یا اینکه آن را به شکل دایره و یا مربع و … در آورید و سپس برای آن پوششی بدوزید.

آموزش دوخت سفره پاک کن بند دار

آموزش دوخت سفره پاک کن بند دار-هنر آموز

پارچه مستطیل شکلی به ابعاد 23 در 26 بردارید و از وسط تا کنید.

آماده سازی پارچه-هنر آموز

دوباره یک تای دیگر به آن بزنید. به این شکل که از لبه های دو طرف به طور مساوی به داخل تا بخورد مطابق دو تصویر زیر.

تا زدن پارچه-هنر آموز

تا زدن نهایی پارچه-هنر آموز

روی کار را اتو بزنید تا خط تا ایجاد شود و سپس تای پارچه را باز کنید.

اتو زدن پارچه سفره پاک کن-هنر آموز

پارچه را روی 300 گرم پشم شیشه کوبیده با ابعاد قبلی قرار دهید و از روی خطوط تا بوسیله سوزن ته گرد پارچه را به پشم شیشه بچسبانید و از مسیر این سوزن ها شروع کنید به مطلسه دوزی.

سوزن کاری پارچه-هنر آموز

جهت سوزن ها همه به یک طرف باشد.

جهت سوزن ها از یک طرف باشد-هنر آموز

یک الگوی مقوایی مطابق تصویر ببرید و آن را روی کار قرار دهید. آن را از وسط تا بزنید تا خط تای مرکز ان درست در وسط پارچه قرار بگیرد.

الگو مقوایی سفره پاک کن-هنر آموز

الگو را با مقوا تهیه کنید.

الگو مقوایی سفره پاکن-هنر آموز

الگو را روی پارچه محکم نگه دارید و دور تا دور تا آن را با خودکار خط بکشید.

قرار دادن الگو روی پارچه-هنر آموز

الگو مقوایی را محکم روی پارچه قرار دهید-هنر آموز

الگو را بردارید و از روی خطوط ایجاد شده شروع کنید به دوخت زدن و به فاصله یک الی دو میل از دوخت را برش بزنید..

دوخت زدن الگو-هنر آموز

دوخت و برش دور الگو-هنر آموز

برش کامل دور الگو-هنر آموز

برش خورده کار

پارچه لانه زنبوری و یا نمگیری را به همان ابعاد بردارید و دولا کنید و در زیر این تکه آماده شده قرار دهید.

پارچه لانه زنبوری دوخت سفره پاک کن-هنر آموز

دوخت پارچه لانه زنبوری-هنر آموز

این دو را هم به هم فیکس کنید و از روی خطوط چرخ شده قبلی دوباره بدوزید و در اخر اضافه های پارچه زیرین را هم قیچی کنید.

فیکس کردن دو پارچه-هنر آموز

فیکس کردن پارچه ها-هنر آموز

وسط کار را اندازه می زنیم که در اینجا می شود 16 سانت. نواری به ابعاد 8 در 45 برش می زنم و ان را از وسط تا می کنیم و می دوزیم و طرف روی پارچه را بیرون می اوریم. و درز دوخت پارچه را در وسط کار قرا می دهیم و روی آن را اتو می زنیم.

16 سانت با خط کش-هنر آموز

تا زدن وسط کار-هنر آموز

تا زدن پارچه سفره پاک کن-هنر اموز

تا زدن نهایی پارچه سفره پاک کن-هنر آموز

به اندازه پهنای نوار کش پهن لازم داریم و طول این کش باید به اندازه وسط الگوی سفره پاک کن باشد.

کش پهن برای سفره پاک کن-هنر آموز

کش به اندازه وسط الگو سفره پاک کن-هنر آموز

کش را از داخل نوار به کمک سنجاق قفلی رد کنید و در ابتدای کار لبه کش ر به لبه نوار دوخت بزنید تا کش از دستتان در نرود و در آخر هم لبه دیگر کش را که از داخل نوار بیرون آوردید به لبه دیگر نوار دوخت بزنید.

عبور کش از نوار اریب-هنر آموز

عبور دادن کش از نوار اریب-هنر آموز

حالا نوار کشی را روی وسط سفره پاک کن گذاشته و از دو طرف آن را به سفره پاک کن دوخت بزنید.

قرار دادن نوار کش روی سفره پاک کن-هنر آموز

دوخت نوار کش روی سفره پاک کن-هنر آموز

وصل کردن نوار کش روی سفره پاک کن-هنر آموز

دور تا دور کار را نوار اریب بدوزید.

دوخت نوار اریب روی سفره پاک کن-هنر آموز

سفره پاک کن شما اماده است.

پایان دوخت سفره پاک کن-هنر آموز

خلاصه کلام

در مقاله امروز از سایت آموزشی هنر آموز، با یکی دیگر از آموزش های کاربردی سرویس آشپزخانه همراه شما عزیزان بودیم و به طور کامل به آموزش سفره پاک کن پارچه اِی، سفره پاک کن ابری و سفره پاک کن طرح ماهی پرداختیم و نکات زیباسازی و تمیزی کار را به شما آموزش دادیم.

امیدوارم از این مقاله هم لذت برده باشید و به کارتان آمده باشد.

2 نظر در “آموزش دوخت سفره پاک کن

  1. فاطمه گفت:

    سلام و وقت بخیر بابت آموزش خوب شما
    و اینکه سایت بسیار خوبی دارید
    ایکاش در قالب کلیپ آموزش داشتین
    ولی بازم خوب بود ممنونم

    1. هنرآموز گفت:

      سلام وقت بخیر. به زودی برای تمامی آموزش های سایت ویدیو آموزشی گذاشته میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *