آموزش خیاطی, آموزش دوخت سرویس آشپزخانه

آموزش دوخت نظم دهنده

دوخت نظم دهنده-هنر آموز
2.9/5 - (10 امتیاز)

دوره تخصصی دوخت سرویس آشپزخانه

  • هدیه ویژه پک الگوی آماده سرویس آشپزخانه به ارزش 100 هزار تومان
  • آموزش 0 تا 100 دوخت سرویس آشپزخانه
  • ترفندهای فروش مجازی سرویس آشپزخانه
  • پاسخگویی به تمامی سوالات با پشتیبانی مادام العمر
  • دوخت سرویس آشپزخانه برای عروس و…
  • تکنیک های تمیز دوزی و دوخت سرویس آشپزخانه با کیفیت
  • دارای آپدیت همیشگی و رایگان (همیشه به روز باشید)
  • کامل ترین دوره دوخت سرویس آشپزخانه با آپدیت مادام العمر

تخفیف شگفت انگیز

500,000 تومان

197 هزار تومان

 

0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

آموزش دوخت نظم دهنده که با اسامی دیگری چون تقسیم کننده و ارگانایزر نیز شناخته می شود، عنوان مقاله آموزشی امروز سایت هنر آموز است. این سایت در بردارنده انواع آموزش های کاربردی مانند دوره های آموزش خیاطی است، هنری که دانستن آن، یک مزیت ویژه محسوب می شود.

با فراگیری این هنر، به راحتی می توانید کارهایی همچون دوخت سرویس آشپزخانه، دوخت کوسن و دیگر آکسسوری هایی که همواره بر تنوع و مدل آن ها افزوده می شود، را انجام دهید و در صورت داشتن توانایی فروش و جذب مشتری، به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

در ادامه به آموزش چند مدل نظم دهنده که وجودش در خانه های کوچک امروزی ضروری است، پرداخته شده است. بشر امروزی که دیگر وقت چندانی برای مرتب کردن هر روزه منزل ندارد، نیاز به لوازمی دارد که در صرفه جویی زمان به او کمک کنند. نظم دهنده هایی که در بازار به فروش می رسند از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، اما آیا اندازه آن ها نیز مطلوب است؟ اگر خوش شانس باشید شاید بتوانید ارگانایزری با اندازه دلخواهتان پیدا کنید اما اگر ذوق و قریحه ای برای دوخت و دوز دارید، خود نظم دهنده ای با کیفیت خوب و ابعاد مورد نیازتان بدوزید.

آموزش دوخت نظم دهنده جوراب

آموزش دوخت نظم دهنده جوراب-هنر آموز

دوخت نظم دهنده جوراب-هنر آموز

نظم دهنده های جوراب یکی دیگر از انواع نظم دهنده های پرکاربرد در منازل به شمار می روند. از این ارگانایزر می توانید برای نظم دادن به وسایل خرده ریز آشپزخانه، سر و سامان دادن به ابزار و… نیز استفاده کنید. به طور کلی، نوع استفاده از هر نوع نظم دهنده ای، امری کاملا سلیقه ای و بنابر نیاز شما است. فقط دقت داشته باشید که اگر قصد تهیه نظم دهنده برای مرتب کردن جسم های سخت را دارید، حتما از پارچه هایی که دارای بافتی با کیفیت بالا و استحکام قابل قبولی هستند، استفاده کنید.

ابعاد مورد نیاز برای دوخت این نظم دهنده بستگی دارد به مقدار نیاز شما و فضایی که می خواهید این ارگاانایزر را در آن جا قرار دهید. لوازم مورد نیاز برای دوخت این نظم دهنده عبارت است از:

پارچه که بنابر سلیقه شما می تواند تک رنگ یا دو رنگ باشد

  1. قیچی
  2. سنجاق
  3. چرخ خیاطی
  4. متر
  5. اتو
  6. سنجاق قفلی یا سوزن ته گرد

پارچه برای برش-هنر آموز

ابتدا پارچه ای که برای زمینه کار  در نظر گرفته اید را به اندازه محلی که قرار است در آن جا نصب گردد، برش بزنید و اتو کنید. اتو زدن علاوه بر رفع جمع شدگی های پارچه،  باعث رفع چروک های ریزی می شود که گاها دیده نمی شوند. رفع این چروک ها به هنگام کشیدن الگوی دقیق خانه ها با فاصله ای منظم از یکدیگر بسیار ضروری است.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت زیر بشقابی

 آماده سازی پارچه-هنر اموز

اتو کردن پارچه-هنر آموز

بعد از اتمام اتو زدن، لبه های پارچه را به اندازه یک سانتی متر از طول و سه سانتی متر از عرض تا بزنید و چرخ کنید.

تا زدن لبه های پارچه-هنر آموز

سپس الگوی خانه ها یا جیب هایی را که مد نظرتان است را به تعدادی که لازم دارید، روی کاغذ رسم کنید و قیچی کنید. الگوها را روی پارچه زمینه به ترتیبی که دوست دارید، بچینید و علامت بزنید. دقت داشته باشید که اگر مانند این آموزش مایل به داشتن جیب هایی در دو جهت افقی و عمودی به طور هم زمان هستید، باید مانند تصویر، فاصله جیب ها از یکدیگر، چه افقی چه عمودی، کاملا یک اندازه باشد.

 آماده سازی جیب ها-هنر آموز

دوخت جیب های نظم دهنده-هنر آموز

در این مرحله نوبت به رسم الگوی اصلی جیب ها یا بهتر بگوییم پاکت ها است. همان طور که در عکس ابتدای آموزش دیده اید، این پاکت ها به علت نوع برش و ایجاد فضای اضافه در پهنا، دارای فضایی بیشتر از دیگر پاکت ها یا جیب ها هستند.

ابتدا مستطیلی به ابعاد مورد نظرتان بر روی کاغذ الگو رسم کنید. در اینجا ابعادی که در نظر گرفته شده است 15 در 14 سانتی متر است.

رسم مستطیل برای دوخت نظم دهنده-هنرآموز

سپس دو مستطیل به ابعاد 7 در 15 سانتی متر به طرفین مستطیل اول اضافه کنید مانند تصویر.

رسم دو مستطیل برای دوخت نظم دهنده-هنر آموز

حال به دور تا دور کار، یک سانتی متر حق دوخت اضافه کنید. الگوی شما آماده است.

 آماده سازی الگوی دوخت نظم دهنده-هنر اموز

الگو را برش بزنید و مطابق تصویر به تعداد جیب مورد نظرتان، از پارچه ای که برای جیب ها در نظر گرفته اید، برش بزنید.

برش الگو دوخت نظم دهنده-هنراموز

بعد از برش، لبه های تمام جیب ها (همان حق دوخت ها) را تا کنید و با اتو خط بیندازید.

تا زدن لبه های جیب-هنر آموز

بعد از اتوی لبه ها، دو مستطیل چسبیده به مستطیل وسط را از روی خطوطش تا زده و اتو کنید.

اتو زدن لبه های نظم دهنده-هنر اموز

پاکت ها را در جای اصلی شان بر روی پارچه زمینه قرار دهید و با سنجاق فیکس کنید تا تکان نخورند.

فیکس کردن پاکت نظم دهنده با سنجاق-هنر آموز

سنجاق زدن نظم دهنده-هنر آموز

سنجاق زدن کنارهای نظم دهنده-هنر آموز

در نهایت دور تا دور جیب یا پاکت ها را چرخ کنید.

چرخ دور جیب های نظم دهنده-هنرآموز

نهایی شدن دوخت نظم دهنده-هنرآموز

آموزش دوخت نظم دهنده لانه زنبوری

آموزش دوخت نظم دهنده لانه زنبوری-هنر آموز

دوخت نظم دهنده زنبوری-هنرآموز

این نظم دهنده رومیزی بنابر سلیقه هر فردی می تواند برای نظم دادن به وسایلی که لازم است دائما در دسترس باشند، مانند وسایل ریز خیاطی، لوازم آرایشی، ابزار و…، مورد استفاده قرار گیرد. وسایل لازم برای دوخت، پارچه در دو رنگ و طرح متناسب با یکدیگر، لایه چسب نمدی، چرخ خیاطی و دیگر ملزومات ثابت خیاطی هستند.

از هر پارچه دو مربع به ابعاد 25 در 25 برش بزنید.

برش پارچه-هنر آموز

بر روی لایی چسب نمدی، دایره ای رسم کنید و برش بزنید که وقتی آن را بر روی پارچه های برش خورده می چسبانید، لبه های دایره بیرون نزند. سپس دوتا، دوتا، دایره های هم رنگ را روی یکدیگر قرار داده و بدوزید و فقط بخشی را برای برگرداندن کار، باز بگذارید.

اضافات پارچه را قیچی کنید و لبه های آن را چرت هایی به فاصله های یک سانتی متر از یکدیگر بزنید. این مرحله در زیبایی ظاهر کار تاثیر زیادی دارد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت کوسن

بعد از راسته کردن دایره ها، دور تا دور آن ها را با فاصله نیم سانتی متر از لبه کار، چرخ کنید.

سپس دور دایره ای که برای روی کار در نظر گرفته اید را اندازه گرفته و تقسیم بر6 کنید.

سپس دایره علامت خورده را روی دایره دیگر گذاشته و از قسمت های علامت خورده، به اندازه 5 سانتی متر چرخ کنید.

و در آخر مانند تصویر، دو به دو، خانه های کنار یکدیگر را به هم کوک بزنید.

آموزش دوخت نظم دهنده کشو لباس

آموزش دوخت نظم دهنده کشو، یکی از ضروری ترین لوازمی که تاثیر بسزائی در منظم نگه داشتن کشوها و در نتیجه صرفه جویی در زمان دارند را در ادامه خواهید دید. دوخت این ارگانایزرهای کاربردی، آسان بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارند. با اندکی صبر و حوصله خواهید توانست با هزینه ای مقرون به صرفه، یک نظم دهنده کشو با تعداد خانه های دلخواه بدوزید.

نظم دهنده کشویی که در این آموزش دوخته می شود دارای طول 36، عرض 15 و ارتفاع 9 سانتی متر می باشد. تعداد خانه های این ارگانایزر 6 عدد بوده و علاوه بر نظم دادن به کشو، می توان از آن به عنوان نظم دهنده رومیزی نیز استفاده کرد.

وسایل لازم برای دوخت عبارتند از:

پارچه یا طلق

نوار اریب

لوازم ثابت خیاطی

برای بدنه دو مستطیل به ابعاد 9 در 41 سانتی متر برش بزنید. دو مستطیل به ابعاد 9 در 15 سانتی متر برای دو سر بدنه، پنج مستطیل به ابعاد 8 در 15 سانتی متر و برای کف یک مستطیل به ابعاد 37 در 15 سانتی متر نیز برش بزنید. در تمامی این ابعاد حق دوخت محاسبه شده است.

ابتدا لبه هایی را که در تمام مستطیل ها در معرض دید قرار دارند، با نوار اریب تمیز دوزی کنید. سپس مستطیل ها را از یکدیگر جدا کنید.

حال یک سر مستطیل های مخصوص خانه را با فواصل منظم به بدنه دوخت بزنید.

بعد از اتمام خانه ها، یکی از مستطیل های سر بدنه را نیز بدوزید. سپس بدنه دیگر را در ادامه کار وصل کنید. بعد از این مرحله، نوبت به وصل سر دیگر خانه ها به بدنه دوم است. توجه داشته باشید که قبل از شروع دوخت، به دقت فاصله ها را تنظیم کنید تا در حین کار دچار مشکل نگردید.

و در پایان، مستطیل کف کار را با نوار اریب به بدنه وصل کنید.

آموزش دوخت نظم دهنده کمد

روش دوخت نظم دهنده لباس تقریبا مانند آموزش دوخت نظم دهنده کشو است. برای دوخت این ارگانایزر زیبا و صد در صد کاربردی نیز به پارچه، نوار اریب و لوازم خیاطی نیاز دارید.

دو مستطیل به ابعاد 60 در 40 سانتی متر برای بدنه، شش مستطیل به ابعاد 20 در 12 سانتی متر برای خانه ها، دو مستطیل 22 در 15 سانتی متر برای دو سر بدنه برش بزنید.

مانند تصویر، بر روی پارچه، الگوی نظم دهنده را رسم کنید. سپس با در نظر گرفتن حق دوخت، پارچه را برش بزنید. این پارچه برای کف نظم دهنده است.

بقیه مراحل دوخت مانند مدل قبل انجام می شود.

تفاوت نظم دهنده کمد لباس با نظم دهنده کشوی لباس تنها در ابعاد آن نیست. جنس پارچه نیز متفاوت است. برای دوخت نظم دهنده کمد لازم است از پارچه های محکم یا دو لایه پارچه استفاده کنید. در این آموزش، از دو پارچه استفاده شده است. یک پارچه از پارچه دیگر دارای ابعاد بیشتری است تا بتواند علاوه بر پوشش دادن، لبه آن نیز به سمت داخل تا خورده و تمیز دوزی شود. همچنین در تهیه نوار اریب نیز از پارچه همرنگ استفاده شده است تا ظاهر کار یکدست شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت پیراهن زنانه بدون الگو

نحوه دوخت نظم دهنده سبزیجات

برای دوخت این نظم دهنده که در آشپزخانه ها بیشتر کاربرد دارد، به پارچه توری، نوار اریب و لوازم خیاطی نیاز دارید.

از پارچه توری مستطیلی به ابعاد دلخواه برش بزنید. آن را از وسط تا کرده و از یک سر آن،  8 سانتی متر به سمت داخل رفته و علامت بزنید. با پرگار یا مانند تصویر با استفاده از یک لیوان، نیم دایره ای که قسمت علامت خورده، شروع آن باشد، رسم کنید.

نیم دایره را قیچی کرده و مستطیل را باز کنید.

دور تا دور دایره و ضلع بالایی مستطیل را با نوار اریب بدوزید.

سپس پارچه توری را تا کنید و با نوار اریب دو ضلع آن را به هم وصل کنید. در این قسمت نوار اریب را در انتهای کار قیچی نکنید و از ادامه آن بندینک درست کنید.

و در نهایت ضلع پایینی دایره را با نوار اریب تمیزدوزی کنید.

آموزش دوخت نظم دهنده کیف

 

 

این مدل نظم دهنده آویز بسیار پرکاربرد بوده و در اکثر فضاها قابل استفاده است. برای مثال برای نظم داد ن به کفش ها و کیف ها در داخل کمد، نظم دادن به حوله ها در داخل حمام و… می توان از آن ها استفاده کرد. چنانچه مایل به دوخت این ارگانایزر کاربردی هستید، لوازم زیر را تهیه یا در دسترس تان قرار دهید:

لوازم مورد نیاز

پارچه ترجیحا در دو رنگ

چوب لباسی

قیچی و…

ابتدا پارچه ای که برای زمینه کار در نظر گرفته اید را دولا کنید. چوب لباسی را در راس پارچه قرار دهید. با توجه به تصویر، محل و فرم قرار گیری چوب لباسی را علامت بزنید و برش بزنید، البته با در نظر گرفتن حق دوخت. اندازه قد کار نیز به انتخاب خودتان است.

قسمت های باز کار به جز شکافی در راس برای عبور چوب لباسی و پایین کار، را چرخ کرده و سپس آن را برگردانید. حال پایین کار را نیز بدوزید.

در این مرحله دو مستطیل با طول نسبتا دو برابر زمینه، از پارچه دیگر برش بزنید و لبه های آن را یک سانت به داخل تا زده و چرخ کنید. سپس بر روی زمینه، محل قرار گیری طبقات را مشخص کنید.

مستطیل های برش خورده و تمیزدوزی شده را از قسمت پایین کار برابر کنید و بدوزید.

خلاصه کلام

مقاله امروز اختصاص یافته بود به آموزش انواع نظم دهنده های مهم و کاربردی که علاوه در منزل، امکان استفاده از آن ها در محل کار و… نیز وجود دارد. در مقاله فوق به آموزش دوخت باکس نظم دهنده لباس، آموزش دوخت نظم دهنده کفش، کیف، حوله و… پرداخته شد. با فراگیری این آموزش ها و دوخت اقلام مورد نیاز در منزل، علاوه بر کمک به اقتصاد خانه و خانواده، می توانید روحیه هنری خود را حفظ کنید و چه بسا از این طریق بتوانید صاحب شغلی شوید که در محیط امن خانه، امکان انجام آن وجود داشته باشد.

2 نظر در “آموزش دوخت نظم دهنده

  1. ثریا گفت:

    چقد عالی
    این نظم دهنده ها خیلی مفید و کاربردی هست
    من همیشه دنبال این بودم حاضری بخرم
    ولی با آموزش راحت شما دوختنش کاری نداره
    و علاقمند شدم به دوختنش با مدل های متنوع
    خیلی سپاسگزارم از شما

    1. هنرآموز گفت:

      خوشحالیم که آموزش براتون مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *