آموزش خیاطی, آموزش دوخت سرویس آشپزخانه

آموزش دوخت کاور لباسشویی

دوخت کاور لباسشویی-هنر آموز
1.7/5 - (3 امتیاز)

دوره تخصصی دوخت سرویس آشپزخانه

  • هدیه ویژه پک الگوی آماده سرویس آشپزخانه به ارزش 100 هزار تومان
  • آموزش 0 تا 100 دوخت سرویس آشپزخانه
  • ترفندهای فروش مجازی سرویس آشپزخانه
  • پاسخگویی به تمامی سوالات با پشتیبانی مادام العمر
  • دوخت سرویس آشپزخانه برای عروس و…
  • تکنیک های تمیز دوزی و دوخت سرویس آشپزخانه با کیفیت
  • دارای آپدیت همیشگی و رایگان (همیشه به روز باشید)
  • کامل ترین دوره دوخت سرویس آشپزخانه با آپدیت مادام العمر

تخفیف شگفت انگیز

500,000 تومان

197 هزار تومان

 

0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

آموزش دوخت کاور لباسشویی، عنوان مقاله امروز سایت هنرآموز است.  دوخت کاور برای لباسشویی، تنها یکی از آموزش های این سایت کاربردی است. در هنرآموز، تمامی دوره های آموزش خیاطی مانند سرویس آشپزخانه، طراحی دوخت و… موجود هستند.

 در دنیای امروز، استفاده از لوازم خانگی دیجیتال بسیار مرسوم شده است. این لوازم ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند، به خصوص در برابر رطوبت، گرد و غبار، بسیار آسیب پذیر هستند. پس لازم است، برای دوام و عمر بیشتر لوازم های دیجیتال، مانند ماشین لباسشویی، مایکروویو، تستر و… به خوبی از آن ها در مقابل عوامل آسیب زا، مراقبت شود. به این منظور، کاورهایی روانه بازار شده اند که این محصولات را در برابر رطوبت، چربی و آلودگی های دیگری مانند گرد و غبار حفظ می کنند. این کاورها، پوششی مقاوم، مناسب و زیبا بوده و در طرح ها، مدل ها و جنس های مختلف تولید می شوند. چنانچه علاقه دارید با نحوه دوخت یکی از این کاورها، یعنی کاور ماشین لباسشویی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

دوخت کاور لباسشویی که در دسته بندی دوخت سرویس آشپزخانه قرار دارد ساده تر از آن چیزی است که تصور می شود. این کاور ها  به صورت زیپ دار و بند دار، با جنس هایی مانند طلق، پلاستیک یا پارچه های مختلف قابل دوخت است.

دوخت کاور لباسشویی طلقی زیپ دار

دوخت کاور لباسشویی طلقی زیپ دار-هنر آموز

آموزش دوخت کاور لباسشویی زیپ دار با تلفیق طلق و پارچه، اولین مدل آموزشی امروز است. کاورهای طلقی، رایج ترین نوع کاور در بازار هستند. این کاور ها به خصوص برای ماشین لباسشویی هایی که در فضای بیرون از منزل قرار دارند، بسیار کاربردی است.

وسایل لازم برای دوخت کاور لباسشویی

طلق

پارچه یا نوار تزئینی

نخ و سوزن

نوار اریب

قیچی

کاغذ الگو

خط کش

چرخ خیاطی

زیپ متری

برای دوخت کاورهای لباسشویی در همه مدل ها، لازم است ابتدا ابعاد ماشین لباسشویی را داشته باشید. حالت کلی ماشین های لباسشویی یک شکل است و تفاوت در محل قرارگیری درب آن ها است.

ابتدا ارتفاع، طول و عرض ماشین لباسشویی خود را اندازه گیری کنید. سپس مانند تصویر زیر، الگو را رسم کنید.

اندازه گیری ابعاد لباسشویی-هنر آموز

سپس طبق الگو، طلق را برش دهید. با توجه به تصویر، در این مدل به یک مستطیل به ابعاد ارتفاع ماشین لباسشویی در عرض دلخواه (مثلا 60 *40)، برای تزئین کاور نیاز است. مستطیل فوق باید از جنسی متفاوت از طلق باشد تا باعث جلوه کار گردد.

تصویر زیر محل دقیق قرارگیری زیپ ها را نشان می دهد. در این مدل، دوخت زیپ و نوار اریب به صورت همزمان صورت می گیرد. استفاده از نوار اریب، باعث پوشاندن لبه های دوخته، شده و در نهایت باعث زیباتر شدن کار می گردد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت کلاه نوزادی

قرار دادن زیپ کاور-هنر آموز

نوار اریب و زیپ را همزمان روی لبه طلق گذاشته و چرخ کنید.

گذاشتن نوار اریب روی لبه طلق-هنر آموز

دوخت زیپ روی نوار اریب-هنر آموز

دوخت زیپ-هنر آموز

بعد از دوخت زیپ، لبه های دیگر طلق را نیز با نوار اریب، تمیز دوزی کنید. برای زیبایی کار، می توانید با پارچه تزئینی، خودتان نوار اریب درست کنید و لبه های جلویی کار را با این نوار ها بدوزید و از نوار اریب بازاری، برای دوخت لبه های طلق که در قسمت طرفین ماشین لباسشویی قرار می گیرند، استفاده کنید.

نکته

به هیچ عنوان، قسمت های پارچه ای در این مدل را اتو نکنید تا ظاهر کار دچار ایراد نگردد. ترکیب پارچه و طلق در کنار یکدیگر ایده خوبی است به شرطی که جنس پارچه به گونه ای باشد که بعد از شستشو چروک نگردد، آب رفت نداشته باشد، کش نیاید و ریش ریش نشود. هریک از موارد گفته شده، به تنهایی می تواند کاور شما را از زیبایی بیندازد.

ترکیب پارچه و طلق کاور لباسشویی-هنر آموز

دوخت کناره های کاور لباسشویی-هنر آموز

دوخت نوار کاور لباسشویی-هنر آموز

 

آموزش دوخت کاور لباسشویی درب بالا

 

دوخت کاور برای این مدل لباسشویی ها، به آسانی آب خوردن است. فقط کافی است به ترتیب زیر عمل کنید.

1- ابتدا وسایل لازم را آماده کنید. وسایل مورد نیاز برای دوخت این مدل زیبا، همان وسایل اولیه مانند نخ، قیچی و… است به علاوه موارد زیر:

پارچه ضد آب مانند پارچه شمعی

زیپ متری

نوار اریب

متر

چنانچه استرس خراب شدن پارچه از طریق برش اشتباه را دارید، می توانید مانند عکس، ابتدا برای ماکت لباسشویی، کاور بدوزید.

مانند تصاویر، ابعاد لباسشویی را بدست آورید.

بعد از اندازه گیری، الگوی کاور را رسم کنید.

سپس مانند تصویر زیر، زیپ متری را دور تا دور لباسشویی به جز پشت آن، گرفته و اندازه بزنید.  

برای این کار از دو ماشین زیپ استفاده شده است.

برای تمیز دوزی در قسمت سر زیپ ها، نیاز به دو تکه پارچه به ابعاد 3 در 4 دارید.

این دو تکه پارچه را در دو سر زیپ گذاشته و مانند تصویر، دوخت بزنید و تمیز دوزی کنید.

سپس زیپ را روی پارچه اصلی در محل درب لباسشویی، کوک بزنید و بعد چرخ کنید. توجه کنید که زیب را با فاصله 2 سانتی متر از ابتدای پارچه، بدوزید. این فاصله برای پاکدوزی در پایان کار لازم است.

 

پارچه های شمعی بعد از برش، ریش ریش می شوند. برای رفع این مشکل، با فندک لبه آن ها را بسوزانید تا از زیبایی کاور کاسته نشود.برای دوخت زیپ، بهتر از از پایه زیپ استفاده کنید. این پایه برای دوستان مبتدی در خیاطی بسیار کارگشاست. با پیچ گوشتی پایه متصل به چرخ را جدا کنید و پایه زیپ را جایگزین کنید. می توانید این پایه را از فروشگاه های ملزومات خیاطی تهیه کنید.

 

 

بعد از وصل زیپ به پارچه، جهت رفع نواقص احتمالی، پارچه را دور کار بگیرید و درستی یا غلط بودن روند کار را چک کنید. سپس آن را به تکه پارچه متعلق به سقف لباسشویی بدوزید.

بعد از وصل پارچه سقف به بدنه لباسشویی، قسمت ابتدایی پارچه در قسمت زیپ را به پشت کار و روی لبه های زیپ برگردانید و پاکدوزی کنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت شلوار زنانه بدون الگو

 

در مرحله پایانی، لباسشویی را با کاور بپوشانید و قسمت دوخت بندینک در بخش پشت لباسشویی را مشخص کنید. بندینک از حرکت و کشیده شدن کاور جلوگیری کرده و در ایستایی کار موثر عمل می کند.

کاور شما آماده است.

 

 

آموزش دوخت کاور لباسشویی با پارچه

این نوع کاور نیز در طرح های مختلف و بیشتر طبق سفارش مشتری ها و هماهنگ با رنگ ست سرویس آشپزخانه آن ها دوخته می شوند. این کاور در فضای باز کارایی چندانی ندارد؛ مگر اینکه از پارچه های ضد آب تهیه شوند، اما برای لباسشویی های داخل آشپزخانه می توانید از پارچه های گوناگون و مطابق با سلیقه خود استفاده کنید.

برای دوخت کاور لباسشویی اتوماتیک به مانند تصویر فوق، ابتدا ابعاد لباسشویی را اندازه گیری کرده و الگوی آن را تهیه کنید. سپس پارچه را مطابق الگو برش بزنید. ادامه کار، مانند مدل های دیگر است: دوخت نوار اریب، تمیز دوزی و در صورت دلخواه اضافه کردن تزئینات.

در ذیل نمونه های دیگری از کاور لباسشویی پارچه ای آورده شده است:

توضیحات تکمیلی

استفاده از کاور یا روکش برای حفظ وسایل از انواع آلودگی ها و عوامل آسیب زا، ایده بسیار خوبی است. تمام وسیله ها در معرض آلودگی ها که کمترین آن ها گرد و غبار است، قرار دارند. اما وسایلی همچون لوازم آشپزخانه که در معرض چربی ها، بخار و رطوبت قرار می گیرند یا وسایلی که در فضای باز منزل، مانند حیاط، تراس، بالکن و… نگهداری می شوند و در تماس مستقیم با باران، حرارت خورشید و رطوبت هستند، عمر کوتاه تری نسبت به دیگر وسایل منزل خواهند داشت. از این رو استفاده از یک روکش با جنس مناسب، باعث راحتی خیال شما و افزایش عمر لوازم تان خواهد شد. برای وسایلی که در محیط باز نگهداری می شوند، از کاورهای طلقی، پلاستیکی و ضد آب استفاده کنید. تا حد امکان لوازمی مانند ماشین لباسشویی را در سایه قرار دهید؛ چرا که کاور آن ها در طولانی مدت، بر اثر حرارت خورشید، پوسته پوسته می گردند. همچنین به علت فلزی بودن بدنه اغلب وسایل دیجیتال، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، سبب داغ شدن شدن موتور آن ها شده و باعث استهلاک و کاهش عمر بدنه و موتور می گردد.

اما برای وسایلی که در فضای داخلی منزل هستند، دست تان در انتخاب کاور بازتر است. می توانید کاورهای زیبایی از جنس پارچه و مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. همچنین اگر ذوق هنری دارید، می توانید کاورهایی هماهنگ و ست برای لوازم خود بدوزید.  

خلاصه مطلب

 

در مقاله امروز سایت هنر آموز، آموزش دوخت چند مدل کاور لباسشویی، شرح داده شد. ناگفته نماند که می توانید از مدل کوچکتر این کاورها، برای ماشین ظرفشویی خود نیز استفاده کنید. مدل کاورهای آموزشی در مطلب فوق، از پرطرفدارترین مدل های بازار هستند. به لطف فضای مجازی، بازار عرضه و تقاضای انواع کاورهای لوازم منزل، این روزها داغ تر از همیشه است. پس می توانید با کمی تمرین، خلاقیت و پشتکار، با دوخت انواع کاورها به درآمد برسید.

سوالات متداول دوخت کاور لباسشویی

آیا دوخت کاور لباسشویی ساده بدون چرخ خیاطی، امکان پذیر است؟

بله. شما می توانید با استفاده از دوخت های تزئینی که اغلب با دست صورت می گیرند، کاورهای زیبایی را خلق کنید.

آیا آموزش دوخت کاور لباسشویی دوقلو، سطلی، دو درب و مدل های ذکر نشده در مطلب فوق، با دیگر مدل ها متفاوت است؟

خیر. اگر تنها یک مدل را به خوبی آموزش ببینید می توانید با کمی دقت و تغییر در الگو، از عهده دوخت تمامی مدل ها برآئید.

نوار اریب های دوخته شده در منزل، چه مزیتی نسبت به نوع بازاری آن دارند؟

اولین مزیت آن صرفه جویی در هزینه است. دومین مزیت، این است که شما به طور قطع نمی توانید مطمئن باشید که نوار اریبی هماهنگ با پارچه دلخواهتان را پیدا می کنید، در حالی که اگر با نحوه دوخت این نوارها آشنا باشید، به راحتی می توانید با پارچه ای متناسب با پارچه اصلی تان، نوار اریب هایی با اندازه های مورد نیازتان را آماده کنید.

آیا روشی آسان برای دوخت نوار اریب در منزل وجود دارد؟

بله. ساده ترین روش دوخت نوار اریب در منزل به ترتیبی است که در ذیل آمده است:
برای دوخت نوار اریب، شما نیاز به یک پارچه مربعی شکل دارید. ابعاد این مربع کاملا اختیاری است. در اینجا ابعاد 50 در 50 سانتی متر است.
 یک گوشه پارچه را به گوشه مقابلش برسانید تا مثلثی شکل شود، مانند تصویر زیر:
ضلع بزرگ مثلث یا همان وتر را برش بزنید.
 
دو مثلث بدست آمده را مانند عکس روی یکدیگر قرار دهید و درز بین آن ها را بدوزید. سپس درز را از وسط باز کرده و اتو بزنید.
عموما نوار اریب ها در سه سایز تولید می شوند. این سایز مربوط به عدد عرضی آن هاست. عدد عرضی یا همان پهنای آن ها می توانند 1 سانت، 1.5 سانت و 2 سانت باشد، اما این اعداد به دلخواه شما می توانند تغییر کنند. در اینجا ما می خواهیم نوار اریب نهایی ما، دارای پهنای یک سانت باشد.
مانند تصویر، پارچه را به خطوط موازی با فواصل 4 سانتی متر از یکدیگر، تقسیم کنید. 
 
بعد از اتمام کار کشیدن خطوط، پارچه را به شکل زیر تا بزنید و لبه کار را بدوزید.
همان طور که گفته شد، پهنای نهایی نوار اریب ها متفاوت است. برای نمونه اگر بخواهید پهنای نهایی نوار اریب، یک سانتی متر باشد، باید فاصله بین خطوط مانند مرحله قبل، 4 سانتی متر باشد. اگر پهنای 1.5 سانتی متر می خواهید، فاصله بین خطوط 5 سانتی متر و در نهایت پهنای 2 سانت با فاصله بین خطوط 6 سانتی متر، به وجود خواهند آمد.
 
بعد از دوخت دو لبه به یکدیگر در مرحله قبل، از ابتدای پارچه شروع به قیچی کردن از روی خطوط کنید. همان طور که در عکس مشاهده می کنید، یک نوار بزرگ با پهنای 4 سانت خواهید داشت.
حال، از دو طرف نوار به اندازه یک سانتی متر به سمت داخل، پارچه را تا زده و اتو کنید. در نهایت نوار اتو خورده را از وسط تا کنید و دوباره اتو بزنید تا به نوار اریبی با پهنای یک سانتی متر برسید.

2 نظر در “آموزش دوخت کاور لباسشویی

  1. سمیرا گفت:

    سلام
    آموزش خوبی بود
    ممنون از سایت خوب شما
    و بسیار راحت و زیبا
    برای کاور لباسشویی چه نوع پارچه هایی مناسبه؟

    1. هنرآموز گفت:

      سلام پارچه ها سلیقه ایه، میتونید زمان مراجعه به پارچه فروشی ازشون بپرسید چه پارچه هایی دارن برای دوخت کاور لباسشویی تا نمونه های مختلف رو نشون بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *