آموزش خیاطی

دوخت کلاه نوزادی

اموزش رایگان دوخت کلاه نوزادی
5/5 - (1 امتیاز)

دوخت کلاه نوزادی می‌‌تواند یک فعالیت سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد و در عین سادگی کار، در هزینه هم صرفه جویی کنید. با توجه  به اینکه کلاه کودک یکی از لوازم ضروری برای هر نوزادی است، داشتن مجموعه ای از کلاه های دست ساز برای فرزند شما نه تنها بسیار کاربردی است بلکه کار دست شماست و ارزش احساسی نیز دارد. برای  اینکه با این آموزش رایگان دوخت کلاه نوزادی بتوانید برای نوزادتان خیاطی کنید تا آخر توضیحات را با دقت مطالعه کنید.

در اینجا ما به شما آموزش می‌دهیم چطور بصورت رایگان در کمتر از ده دقیقه خلاق شوید و یک کلاه نوزادی زیبا بسازید. ما  شما  را از طریق دستورالعمل های گام به گام و تصاویر برای دوخت کلاه نوزادی راهنمایی می‌کنیم.

نحوه دوخت کلاه نوزادی چگونه است؟

برای دوختن کلاه نوزادی لوازم و وسایلی لازم است پس ابتدا سراغ وسایل مورد نیاز میرویم. در اینجا به موارد لازم اشاره میکنیم:

وسایل مورد نیاز دوخت کلاه نوزادی:

– پارچه(ترجیحاً پارچه  ی کشی)به اندازه  40 در 20 سانتی متر

 -قیچی(کاتر)

-خط کش (متر )

-گیره یا سنجاق دوخت

-اتو

دوخت کلاه نوزادی-هنرآموز

طرز دوخت کلاه نوزادی:

مرحله 1: جمع آوری لوازم

برای شروع، باید لوازم مناسب داشته باشید. شما به یک چرخ خیاطی، قیچی، سنجاق، یک تکه پارچه به ابعاد 40 در 20 سانتی متر و نخ همرنگ پارچه  نیاز دارید. پشم گوسفند و نخ بافتنی گزینه های بسیار خوبی هستند  زیرا کمی کشش دارند و به راحتی سر کودک را در خود جای می‌دهند و کودک احساس راحتی در آنها دارد. برای اینکه پارچه ها را تمیز تر برش بدهید می‌توانید به جای قیچی از کاتر استفاده کنید و البته نکات ایمنی را هم در نظر بگیرید و مراقب انگشتانتان باشید!

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  بهترین آموزشگاه خیاطی در اصفهان

قرار دادن وسایل مورد نیاز اطرافتان قبل از شروع کار، باعث می‌شود در حین کار تمرکز داشته باشید و از اتلاف وقت هم صرفه جویی کنید.

مرحله 2: آماده سازی قالب کلاه نوزاد

برای راحتی کار بهتر است الگوی کلاه کودک را که در ادامه  برای شما آورده ایم، چاپ کنید  و اندازه مورد نیاز خودتان را برش دهید.

نحوه دوخت کلاه نوزادی-هنرآموز

اندازه الگو کلاه نوزاد؛

برای نوزادان 0-3 ماه

برای نوزادان3-6 ماه

برای نوزادان 6-12 ماه

و در نهایت هم برای نوزادان 12-24 ماه

خب حالا از روی عکسی که پرینت گرفته اید و اندازه هایی که روی برگه مشخص شده، بسته به سایز مورد نیازتان شروع به برش زدن از روی قسمت علامت زده شده کنید.

البته می‌توانید کلاه را کمی بزرگتر برش دهید تا با رشد کردن فرزندتان کلاه همچنان برای او قابل استفاده باشد.

مرحله 3: برش زدن پارچه

در ابتدا پارچه خود را از وسط تا بزنید تا دو مربع 20در 20  هم اندازه ایجاد شود. سمت راست رو به بیرون خواهد بود. الگوی کاغذی که چاپ کرده اید و در دست دارید را روی پارچه بگذارید و و با سنجاق آن را به روی پارچه بچسبانید تا فیکس شود. دقت کنید که تمام برگه ی الگو روی پارچه قرار بگیرد حالا وقت آن است که قیچی به دست شوید و خودتان سیسمونی  کودکتان را بدوزید، با قیچی یا کاتر شروع به برش زدن الگو روی پارچه بکنید و در نهایت شما دو طرف یکسان از کلاه  را دارید. برگه را از روی پارچه جدا کنید و سنجاق هارا بکنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت کوسن
دوخت کلاه نوزادی-هنرآموز

از الگوی دیگر برای برش زدن بند کلاه نوزاد استفاده کنید.

دوخت کلاه نوزادی-هنرآموز

خب حالا شما سه تا پارچه برش خورده برای خیاطی کلاه نوزاد را دارید. عکس هرسه الگوی برش خورده را در بالا مشاهده می‌کنید. 

مرحله 4: الگوی پارچه ها را با سنجاق به یکدیگر وصل کنید.

در این قسمت، الگوی پارچه ها را با سنجاق به یکدیگر وصل کنید ( هم بند ها را و هم هر دو قسمت اصلی کلاه را). هر طرف پارچه ها را از وسط تا بزنید و سمت خارجی پارچه را به سمت بیرون تا بزنید و در بیرون از قسمت نوک تیز الگو پارچه را سنجاق بزنید تا کنار هم فیکس شوند و تکان نخورند. اینکار را با طرف دیگر کلاه تکرار کنید. و برای بند کلاه هم نوار را از سمت راست تا کنید و لبه های کوتاه آن را بهم برسانید سپس در جای خود سنجاق کنید.

دوخت کلاه نوزادی-هنرآموز

مرحله 5: استفاده از چرخ خیاطی

حالا در این مرحله نوبت به استفاده از چرخ خیاطی می‌رسد. تا چند دقیقه دیگر شما دوخت کلاه نوزادی بند دار را انجام داده اید.

هیچ نگرانی ای درباره ی نحوه ی دوخت کلاه نوزاد تان نداشته باشید، در اینجا ما بصورت رایگان آموزش خیاطی هم برای شما آماده کرده ایم.

برای دوخت پارچه ها از نوع دوخت کششی یا زیگ زاگ و یا  یک دوخت مستقیم برای یکنواخت کردن لبه ی الگو استفاده می‌کنیم. با دوخت از پشت پارچه از سمت بالا و بخش بزرگتر الگو شروع می‌کنیم سپس دوخت را به سمت پایین می‌کشیم و فقط لبه ی پارچه را آن هم با فاصله  به سمت بیرونی می‌دوزیم. برای دوختن بند ها هم به همین شکل عمل ‌کنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت نظم دهنده

مرحله 6: بالا ترین قسمت کلاه را با سنجاق به یکدیگر وصل می‌کنیم  

 هر دو سمت کلاه را که روبه روی هم هستند،  سنجاق کنید. مطمئن شوید که قسمت های دراز را در بالا در جهات مختلف سنجاق می‌شوند تا حجم آن کاهش یابد.

دوخت کلاه نوزادی-هنرآموز

مرحله 7: منحنی بالایی را بدوزید

نوع دوخت چرخ خیاطی خود را روی دوخت زیگ زاگ تنظیم کنید و کوک دستگاه را در امتداد منحنی بالایی اجرا کنید. از پایین کلاه شروع کنید، حدود 6 میلی متر از لبه بخیه بزنید، در ابتدا به پشت بخیه بزنید سپس به آرامی دور منحنی کلاه با چرخ خیاطی حرکت کنید. حواستان باشد که پارچه را کش ندهید تا باعث ایجاد هوا در زیر کلاه نشود. پای فشاری دستگاه چرخ خیاطی تان را بلند کنید  و اجازه دهید پارچه صاف باشد سپس اطراف کلاه را بیشتر بدوزید و در صورت لزوم اینکار را تکرار کنید. قبل از پایان دوخت کلاه نوزادی و پاره کردن نخ دوخت دوباره لبه های آن را بدوزید تا از محکم بودن و تمیزی کار اطمینان حاصل کنید.

دوخت کلاه نوزادی-هنرآموز

مرحله 8: دور بند ها را بدوزید. بند ها را به قسمت بالای کلاه وصل کنید

بند های کلاه را از وسط تا بزنید  و دو طرف را کنار هم قرار دهید و  و لبه های دو طرف را  بهم برسانید. قسمت بالای کلاه و بند ها را  روی هم قرار دهید لبه های بند ها را به لبه های کلاه روی هم تراز کنید.

مرحله 9: بند هارا به کلاه بدوزید

دور تا دور را با استفاده از کوک استرچ یا دوخت زیگ زاگ بدوزید

تمام شد! شما با هنر دست خودتان دوخت کلاه نوزادی را انجام دادید و می‌توانید از آن برای دوخت سیسمونی نوزاد استفاده کنید.

قطعا که توضیح دادن اینکار بیشتر از انجام دادنش طول می‌کشد یکبار که این دوخت کلاه نوزادی را انجام دهید قطعا از دفعات بعدی دستتان راه میوفتد و نیازی به خواندن دوباره دستور العمل ندارید و ازین به بعد می‌توانید در عرض 5 دقیقه کلاه های نوزادی رنگی رنگی با تنوع های گوناگون بسازید.

امیداوریم که از این اموزش هنر آموز نهایت لذت را برده باشید. در پناه نور و عشق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *