آموزش خیاطی

دوخت کیسه خواب نوزاد

دوخت کیسه خواب نوزاد-هنرآموز
Rate this post

دوخت کیسه خواب نوزاد در خانه، می تواند با بهترین کیفیت انجام شود شما برای دوخت کیسه خواب کودک می توانید از بهترین پارچه و متریال طبق سلیقه خود استفاده کنید و یک قنداق خانگی را برای کودک خود تهیه کنید. در این آموزش، دوخت آن با راحت ترین روش در اختیار شما قرار می گیرد.

 آموزش دوخت کیسه خواب نوزاد

آموزش دوخت کیسه خواب نوزاد-هنرآموز

برای دوختن کیسه خواب نوزاد، به پارچه ای در ابعاد یک متر در یک متر نیاز داریم. پارچه رویی این کیسه، باید از نوع نخی یا کتان نرم باشد. شما می توانید پارچه طرحدار را برای آن انتخاب کنید. پارچه آستری این کیسه می‌ تواند براساس فصل مورد استفاده متفاوت باشد. اگر از این کیسه برای فصل زمستان و پائیز استفاده می‌ شود بهتر است که استری ببعی برای دوخت آن استفاده شود. اما اگر در طول بهار و تابستان از این کیسه استفاده می‌ شود، باید آستری آن در جنس نخی باشد.

برای دوخت قنداق فرنگی کیسه خواب نوزاد، از یک لایه پشم شیشه نیز استفاده می کنیم. پشم شیشه باید در نوع متری باشد و ضخامت بسته به فصل مورد استفاده از کیسه، می‌ تواند نازک یا ضخیم باشد. پشم شیشه سه سانتی متری بهترین گزینه برای دوخت کیسه خواب نوزاد است.

برای دوخت این کیسه به زیپ متری یا دکمه سرتخت احتیاج داریم. بیشتر مدل های این کیسه، از زیپ استفاده می کنند اما شما می توانید با سلیقه خود از دکمه استفاده کنید. اما دقت کنید که دکمه انتخابی شما، دارای رویه تیز و زبری نباشد تا اگر پوست نوزاد برخورد کرد، آن را اذیت نکند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت جیب فیلتابی به روش تولیدی

آموزش دوخت کیسه خواب نوزاد همراه با الگو

برای دوخت این کیسه، بهتر است اول الگوی لازم را روی کاغذ الگو بکشیم و سپس آن را به پاره انتقال دهیم. در آموزش خیاطی، الگوکشی مهمترین بخش خیاطی می‌ باشد. برای شروع باید طبق تصویر، یک خط عمودی به اندازه 52 سانتی متر و یک خط افقی به اندازه 88 سانتی متر رسم کنیم. از سمت راست خط نقطه (B) 30سانتی متر بالا می رویم و قسمت سری قنداق را رسم می کنیم.(H)

از نقطه (H) به اندازه 44 سانتی متر به چپ می رویم (K) و یک خطی عمود به پایین رسم می کنیم تا کادر ما را نصف کند. خط (HK) را نصف می کنیم و وسط آن را علامت می گذاریم.

از این الگو سه عدد نیاز داریم که یکی برای پارچه اصلی، یکی برای آستری و یکی برای پشت شیشه برش می زنیم.

آموزش و برش دوخت کیسه خواب نوزاد

دور تا دور الگو را با جای دوخت دو سانتی متر برش می زنیم. برای شروع دوخت ابتدا از پارچه اصلی یا رویی شروع می کنیم. نقاط (H) و (K) را روی یکدیگر قرار می دهیم و از پشت پارچه به هم می دوزیم به صورتی که خط (HK) نصف شود.

پشم شیشه و آستری را روی یکدیگر قرار می دهیم و دور تا دور آن را با فاصله یک میلی متر می دوزیم تا به صورت موقت به یکدیگر متصل شوند. سری کیسه را مانند پارچه رویی، در آستر هم می دوزیم.

آموزش و برش دوخت کیسه خواب نوزاد-هنرآموز

طرز دوخت کیسه خواب نوزاد

برای این کیسه، باید آستری پشم شیشه دار و پارچه رویی را رو به رو گذاشته و از پشت پارچه با جای دوخت دو سانتی که درنظر گرفتیم، چرخ کنیم. اما در دوخت این قسمت باید مشخص کنیم که برای دوخت کیسه خواب بچه باید زیپ یا دکمه را انتخاب کنیم.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت کیسه نان (آموزش دوخت با زیپ و بدون زیپ)

اگر زیپ را انتخاب کردیم. باید زیپ متری به اندازه خط (ADCB) تهیه می کنیم. زیپ را از یک طرف باز می کنیم. یک طرف آن را دولا تا می کنیم و از سری باز آن ها، سر زیپ را وارد می کنیم تا بتوانیم زیپ را ببندیم. در این صورت آخرین نقطه ای که سر زیپ بعد از بسته شدن در آن جا قرار می گیرد را به نقطه سبز رنگ پایین کیسه سوزن می زنیم.

سپس زیپ را باز می کنیم فقط مواظب باشید که سرزیپ از انتهای باز زیپ در نرود. طول زیپ را به دور تا دور خطوط (ADCB) با چرخ می دوزیم. بعد از دوخت، آستری را از پشت روی پارچه اصلی قرار می دهیم و دور تا دور آن را چرخ می کنیم فقط ده سانتی متر باز می‌ گذاریم تا آن را به رو بگذاریم و بعد از برگرداندن با نخ و سوزن پس دوز می کنیم.

در روش دوم طریقه دوخت کیسه خواب نوزاد از دکمه استفاده می کنیم. در این مرحله بعد از برگرداندن پارچه به رو و تکمیل دوخت کیسه نوزاد، باید در طول خطوط (ADCB) به فاصله هر سه الی چهار سانتی متر دکمه بدوزیم. به این صورت که یک طرف آن را جادکمه می زنیم و طرف دیگر را دکمه می دوزیم.

طرز دوخت کیسه خواب نوزاد-هنرآموز

سخن نهایی

با این روش دوخت کیسه خواب نوزاد، شما می‌ توانید از این کیسه به عنوان زیر انداز نوزاد در مواقعی که زیپ باز است، استفاده کنید و بعد از بستن دکمه و زیپ، از آن به عنوان قنداق کودک استفاده کنید. سایت هنرآموز با آموزش‌ های مختلف خیاطی، علاقه مندان به این هنر را شگفت زده می‌ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *