آموزش خیاطی, آموزش دوخت سرویس آشپزخانه

دوخت دستکش فر (آموزش ساده و قدم به قدم)

دوخت دستکش فر-هنر آموز
5/5 - (1 امتیاز)

دوره تخصصی دوخت سرویس آشپزخانه

  • هدیه ویژه پک الگوی آماده سرویس آشپزخانه به ارزش 100 هزار تومان
  • آموزش 0 تا 100 دوخت سرویس آشپزخانه
  • ترفندهای فروش مجازی سرویس آشپزخانه
  • پاسخگویی به تمامی سوالات با پشتیبانی مادام العمر
  • دوخت سرویس آشپزخانه برای عروس و…
  • تکنیک های تمیز دوزی و دوخت سرویس آشپزخانه با کیفیت
  • دارای آپدیت همیشگی و رایگان (همیشه به روز باشید)
  • کامل ترین دوره دوخت سرویس آشپزخانه با آپدیت مادام العمر

تخفیف شگفت انگیز

500,000 تومان

197 هزار تومان

 

0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

دوخت دستکش فر، یکی دیگر از سری آموزش هایی ست که تحت عنوان آموزش خیاطی و دوخت سرویس آشپزخانه در سایت هنر آموز قرار است برای شما عزیزان و دوستداران هنر و تکنیک ارائه شود.

گرچه دوختن این مدل دستکش ها و به طور کلی، تهیه سرویس پارچه ای آشپزخانه نیاز به مهارت خیاطی ندارد و در هر سایتی اولین نویدی که به شما می دهند این است که دوخت سرویس آشپزخانه پیش نیاز نمی خواهد، اما بهتر است کمی واقع بینانه به قضیه نگاه کنید؛ زیرا ندانستن بعضی نکات عمومی خیاطی مانند چگونگی کار با چرخ خیاطی و تنظیم آن و نیز ندانستن مهارت دوخت پایه و نیش و  اصطلاحات مبتدی خیاطی باعث می شود در وسط کار به دلیل سردرگمی از ادامه دوختن و خیاطی خسته بشوید و تصور کنید این شما هستید که استعداد این کار را ندارید و ایراد کار فقط شما هستید؛ در حالی که چنین نیست و بی حوصله شدن شما کاملا منطقی ست.

اگر اطلاعات نسبتا ابتدایی نسبت به خیاطی دارید و تا کنون دست به دوخت نبرده اید، پیشنهاد می شود ابتدا برای شروع و تمیز در آمدن کار، با پارچه های بی استفاده و بی مصرفی که در منزل دارید اقدام به تمرین دوخت صاف و پایه روی این پارچه ها بوسیله چرخ خیاطی بکنید.

تمام آن چیزی که شما برای دوخت دستکش فر به ان نیاز دارید، ابتدا داشتن یک مهارت جزئی در دوخت، انگیزه کافی برای دوخت و داشتن سلیقه برای تزیین کردن کار  است، که این مورد آخر به خصوص برای دوخت دستکش فانتزی به کار می آید و جلوه کار شما را بیشتر می کند.

وسایل مورد نیاز برای آموزش دوخت دستکش فر

برای دوخت یک جفت دستکش فر زیبا و دوست داشتنی که منحصر به فرد باشد و در مغازه هیچ فروشنده ای نظیر آن پیدا نشود، لازم است تا یک مجموعه کامل از وسایلی که برای این کار احتیاج دارید را آماده داشته باشید، زیرا هرچه وسایل مورد نظر شما کامل تر باشد، رغبت بیشتری پیدا می کنید تا هر چه زودتر دستکش فر خود را بدوزید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت زیر بشقابی

وسایلی که برای دوخت هر تکه از سرویس آشپزخانه به آن احتیاج پیدا می کنید عبارت است از پارچه های رنگارنگ و زیبا در طرح ها و رنگ های مختلف، نخ های رنگارنگ، نوار اریب های فانتزی، توری هایی که به حاشیه کار دوخته می شود، قیچی تیز و برنده که  به بافت پارچه آسیب نزند، سوزن ته گرد و گیره های فیکس کننده برای نگهداری لبه های پارچه بر روی هم، صابون خیاطی، متر و یک چرخ خیاطی زیبا و روان.

لذت دوخت دستکش فر پارچه ای

شما می توانید حتی از پارچه هایی که در منزل دارید و نمی دانید با آن ها چه کنید و تقریبا بدرد جای دیگری نمی خورد و فقط فضای اتاق یا انباری شما را اشغال کرده است، به عنوان پارچه آستری استفاده کنید و اینطوری دیگر لازم نیست تا یک هزینه اضافی برای خرید پارچه متقال یا آستری صرف کنید و یا حتی اگر از هنر تکه دوزی برخوردار هستید می توانید آن خرده پارچه هایی را که کیفیت بهتری دارند و مقاوم در برابر حرارت هستند به عنوان پارچه اصلی استفاده کنید و هنر دست خود را به نمایش بگذارید.

به طور کلی دوختن لوازم و ضروریات آشپزخانه و منزل در خانه لذتی با خود به همراه دارد؛ زیرا برای تهیه این تکه ها کاملا آزاد هستید هر طرح و رنگ و مدلی که دوست دارید بر ر روی آن ها پیاده سازی کنید و تمام سلیقه و هنر خود را در تهیه آن به کار ببرید و با این کار به تقویت روحیه خود بپردازید زیرا انجام کارهای هنری یکی از عواملی ست که سبب انبساط خاطر و آرامش روح و روان می شود.

آموزش کشیدن الگوی دستکش فر

شما برای اینکه یک جفت دستکش فر تمیز بدوزید باید ابتدا الگوی آن را تهیه کنید (که اصلا پیچیده نیست) و یا اینکه بروید به سراغ دستکش های فر قدمی و آن ها را به دقت از قسمت درز باز کنید و دقیقا روی کاغذ یا مقوا شکل آن را پیاده سازی کنید ولی اگر می خواهید که اندازه الگوی دستکش فر دقیقا اندازه دستان خودتان باشد و دستتان داخل ان نلغزد، از همان روش اول یعنی کشیدن الگوی مخصوص به خود پیروی کنید. برای این کار کافی ست دست خود را به این شکل که چهار انگشت به هم چسبیده است و انگشت شست با فاصله از دیگر انگشت ها قرار دارد بر روی کاغذ یا یک عدد مقوا قرار داده و به اندازه دو الی سه سانتی متر(بسته به سلیقه خودتان ) در اطراف دستتان با مداد فاصله ایجاد کنید و این خطوط را برش بزنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت زیپ شلوار (آموزش تصویری)

دوخت دستکش فر مرحله به مرحله

بعد از دانستن مطالب ضروری که در بالا گفته شد، حالا نوبت به دوختن دستکش فر می رسد. ما در این بخش برای شما یک الگوی دوخت دستکش فر منحصر به فردی را تهیه کرده ایم که با آنچه در بیشتر مغازه ها و فروشگاه ها می بینید کمی تفاوت دارد و مطمئنا از دوخت ان لذت خواهید برد. برای تهیه این دستکش کافی ست تا گام به گام تمام قدم ها را که به صورت تصویری ارائه شده است تا انتها دنبال کنید.

مرحله اول دوخت دستکش فر

مرحله اول اماده سازی وسایل است،

  • چند عدد برگه اچار
  • پارچه طرح دار( لایه اصلی)
  • پارچه آستری
  • پشم شیشه
  • نوار اریب

مرحله دوم دوخت دستکش

مرجله دوم رسم الگوی خیاطی دستکش فر است. که در تصویر کاملا مشهود است.

رسم الگوی خیاطی دستکش فر-هنر آموز

مطابق تصویر برگه آچار را از وسط تا کرده و در قدم بعد آن را دوباره از وسط تا کرده تا چهار لا بشود.

رسم الگوی دستکش فر-هنر آموز

بعد از اینکه کاغذ را به چهار لا تا زدید با استفاده از مداد یا خودکار خط چینی منحنی بر روی سمت باز کاغذ ایجاد کنید و از همان قسمت خط چین کاغذ را برش بزنید و تای کاغذ را باز کنید.

برش الگوی دستکش فر-هنر آموز

بعد از اینکه تای کاغذ را باز کردید، مطابق تصویر خط تای کاغذ را پیدا کنید و سه سانتی متر بالاتر از ان را با قیچی ببرید( قبل از برش یک بار دیگر تمام مراحل را تا شماره چهار تصویر طی کنید تا در کل سه تکه الگوی کاغذی داشته باشید، یکی همین که از قسمت بالای خط تا برش زده اید و یکی یگر بدون برش و سالم که به آن الگوی شماره یک گفته می شود و برای سهولت در فهم، شما هم از همان ابتدا تکه ها را مطابق تصویر شماره گذاری کنید.)

آماده سازی برش دستکش فر-هنر آموز

مطابق تصویر، تکه شماره دو را بر روی برگه آچار دیگری قرار دهید و به قد دستکش خود 1 سانتی متر اضافه کنید و این تکه را روی آن بچسبانید و همین کار را با تکه شماره سه هم انجام دهید.

مرحله سوم دوخت دستکش

مرجله سوم شامل برش پارچه و دوختن دستکش فر شماست.

برش پارچه جهت دوخت دستکش فر-هنر آموز

در این قسمت شما پارچه های اصلی و متقال یا آستری و پشم شیشه را به صورتی که در تصویر مشاهده می کنید بر روی هم قرار می دهید به گونه ای که پارچه اصلی در زیر قرار می گیرد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت روسری

دوخت پارچه دستکش فر-هنر آموز

همین کار را با تکه شماره سه انجام دهید و سپس همه تکه های سه لا را مطلسه دوزی کنید.

مطلسه دوزی برای دوخت دستکش فر-هنر آموز

در این قسمت همه الگوهای کاغذی را بری پارچه های سه لای مخصوص به خودشان قرار دهید و دور تا دور آن را بدوزید و بعد از آن اضافه های آن را قیچی کنید. در آخر شما سه تکه پارچه سه لایه خواهید داشت.

دوخت کناره های دستکش فر-هنر آموز

تکه دو و سه را روی هم قرار دهید( تکه دو کمی پایینتر از تکه سه باشد) و سپس تکه دو یا همان تکه رویی را به بیرون تا بزنید (مطابق تصویر شماره 18) و بعد از آن تکه شماره یک را بر روی این قسمت از تکه دو و سه قرار دهید طوریکه روی راسته آن به شما باشد.(تصویر 19) و دور تا دور کار را بدوزید یعنی یک بخش از تکه یک را که روی تکه دو قرار داده اید را باهم بدوزید و بخشی از تکه یک را که روی تکه سه قرار داده اید با هم بدوزید.

دوخت نوار اریب روی دستکش فر-هنر آموز

حالا نوبت به تمیز کاری دوخت می رسد، برای این منظور باید نوار اریب هایی را که با دستگاه اریب ساز خودتان درست کرده اید و یا اینکه به صورت آماده تهیه کرده اید( که پیشنهاد ما این است این نوار اریب ها را خودتان در خانه به راحتی با استفاده از دستگاه اریب ساز که از قبل تهیه کرده اید بسازید) دور تا دور کارتان را نوار دوزی کنید.

اگر این دستکش برای دستان شما کمی بزرگ است، می توانید در مرحله ترسیم الگو کمی اندازه ان را تغییر دهید به این صورت که ابتدا الگو را به همان اندازه ای که در تصویر مشاهده می کنید و به شما آموزش داده شده تهیه کنید و روی کاغذی ترسیم کنید و بعد روی کاغذ دیگری قرار دهید و  اندازه آن را به دلخواه خود تنظیم کرده و اضافه آن را برش دهید. می توانید با استفاده از دوخت انواع پاپیون و گل های پارچه ای یا توری و یا با استفاده از هنر روبان دوزی به تزیین این کار بپردازید. بهتر است تزئینات دستکش را روی قسمت پشت ساق دستکش انجام دهید تا در معرض حرارت و آتش نسوزد.

همچنین خود پارچه دستکش فر باید پنبه ای باشد، در غیر اینصورت با اولین استفاده می سوزد.

خلاصه:

سایت آموزشی هنر آموز، امروز به آموزش دوخت یک جفت دستکش فر پارچه ای به صورت مرحله به مرحله و کاملا دقیق پرداخته است و از تمام مراحل تصویری کاملا گویا و واضح تهیه کرده است و همچنینی به ذکر نکاتی ضروری در زمینه یادگیری مبانی خیاطی پرداخته است.

2 نظر در “دوخت دستکش فر (آموزش ساده و قدم به قدم)

  1. زهرا گفت:

    سلام ممنون بابت آموزش عالی شما
    من تازه آموزش ها رو دنبال میکنم و خیلی علاقه دارم
    به دوخت سرویس آشپزخانه خیلی ممنون که سایت شما خیلی کمکم کرد

    1. هنرآموز گفت:

      سلام خوشحالیم که آموزش ها مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *