آموزش خیاطی, آموزش دوخت سرویس آشپزخانه

دوخت کیسه نان (آموزش دوخت با زیپ و بدون زیپ)

دوخت کیسه نان-هنر آموز
4.7/5 - (3 امتیاز)

دوره تخصصی دوخت سرویس آشپزخانه

  • هدیه ویژه پک الگوی آماده سرویس آشپزخانه به ارزش 100 هزار تومان
  • آموزش 0 تا 100 دوخت سرویس آشپزخانه
  • ترفندهای فروش مجازی سرویس آشپزخانه
  • پاسخگویی به تمامی سوالات با پشتیبانی مادام العمر
  • دوخت سرویس آشپزخانه برای عروس و…
  • تکنیک های تمیز دوزی و دوخت سرویس آشپزخانه با کیفیت
  • دارای آپدیت همیشگی و رایگان (همیشه به روز باشید)
  • کامل ترین دوره دوخت سرویس آشپزخانه با آپدیت مادام العمر

تخفیف شگفت انگیز

500,000 تومان

197 هزار تومان

 

0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

طرز دوخت کیسه نان برای جهیزیه عروس

دوخت کیسه نان و همینطور آموزش دوخت کیسه نگهداری سبزی یکی دیگر از سری آموزش هایی ست که در بخش آموزش خیاطی و دوخت سرویس آشپزخانه قرار است یه شما عزیزان و علاقه مندان به هنر و دوخت ارائه شود. به سادگی می توانید با استفاده از پارچه های زیبا طرز دوخت کیسنه نان برای جهیزیه عروس یا استفاده خودتان را یاد بگیرید.

چرا باید طرز دوختن کیسه نان را یاد بگیریم؟

استفاده از کیسه پارچه ای برای نان از زمان های قدیم و پیش از آن که پلاستیک های فریزر دنیای ما را پر کند، در بین مردم رواج داشت و غالبا افراد تمام خرید های خود را لای یک پارچه می پیچیدند و یا در ساک پارچه ای می گذاشتند، اما به مرور زمان و گسترش تولید پلاستیک و تبلیغات فراوان در این حوزه، مردم کم کم به استفاده از پلاستیک برای خرید مایحتاج خود، مانند نان و سبزی و میوه و … روی آوردند اما غافل از آنکه استفاده از این پلاستیک ها در دراز مدت سلامت انسان را به مخاطره می اندازد.

چرا که مواد اصلی این پلاستیک ها از مواد نفتی و پتروشیمی تشکیل می شود و این دو ماده ی مذکور اگر با مواد داغ و اسیدی تماس داشته باشند، ماده ای به نام مونومر تولید می کنند. مونومر نیز شامل مولکول‌هایی کوچکی می‌شود که تعدادی اتم در یک ردیف را دربر می‌گیرد. متاسفانه به خاطر ویژگی ای که این ماده دارد، در همان لحظه مضرات خودش را نشان نمی‌دهد بلکه در دراز مدت جان مصرف کنندگان را تهدید می‌کند و بنابراین نمی توان خیلی راحت از آن ها دل کند؛ چرا که خطرات ناشی از ان پنهان و تدریجی ست و به چشم کسی نمی آید تا متوجه عوارض ناشی از استفاده مداوم از آن ها بشود.

همچنین این ماده برای محیط زیست بسیار خطرناک است؛ زیرا  همانطور که بارها و بارها شنیده اید کیسه‌های پلاستیکی با توجه به ضخامت نایلون یک فرایند تجزیه 50 یا 500 ساله را طی خواهد کرد که مسلما با استفاده بی رویه از پلاستیک خیلی زود با چهانی پر از زباله های تجزیه نشدنی روبه رو خواهیم شد.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت مقنعه

و نکته آخر اینکه با استفاده از کیسه های پارچه ای و جایگزین کردن آن ها با کیسه های پلاستیکی، چرخه تولید پلاستیک را کاهش داده و بدین ترتیب در امر اقتصاد کشور نیز به اندازه خودمان سهیم بوده ایم. چرا که برای تولید هر پلاستیک باید زمان و هزینه زیادی را صرف کرد که هر بار باید این چرخه ادامه داشته باشد زیرا این پلاستیک ها بر خلاف کیسه های پارچه ای یکبار مصرف هستند. به همین دلیل این آموزش را قرار دادیم که  در کنار تمامی آموزش های دوخت سرویش آشپزخانه آن را نیز یاد داشته باشید.

آموزش دوخت کیسه نان و سبزی

شما می توانید انواع کیسه نان پارچه ای را بسته به سلیقه خودتان طراحی و دوخت بزنید و بدانید که در انتخاب مدل کیسه نان اصلا دستتان بسته نیست. در میان انواع آموزش هایی که برای مدل های کیسه نان و سبزی در فضای مجازی وجود دارد می توان به آموزش طرز دوخت کیسه نان زیپ دار، دوخت کیسه نان بدون زیپ و ساده، دوخت کیسه نان بند دار، دوخت کیسه نان تاشو، دوخت کیسه نان گرد و … اشاره کرد.

ما در این قسمت به آموزش دوخت کیسه نان بدون زیپ و دوخت کیسه نان و سبزی به صورت کاملا کاربردی و جذاب خواهیم پرداخت. اگر تا پایان مقاله با ما همراه باشید،  می توانید هر کدام از این دوخت ها را به راحتی در منزل انجام دهید و برای خودتان کیسه پارچه ای خانگی داشته باشید.

 

می توانید از این کیسه های پارچه ای که برای خود تهیه دیده اید به جای پلاستیک های فریزری استفاده کنید و سبزی های خود را در ان ها قرار دهید.

مدلی که به شما آموزش داده خواهد شد آموززش دوخت کیسه نان و سبزی بند دار است؛ یعنی با کشیدن بند آن به راحتی سر کیسه بسته می شود و هوای یخچال و فضای اتاق باعث خشک شدن سبزی و یا حتی نان نمی شود.

وسایل مورد نیاز برای دوخت

وسایل مورد نیاز برای دوخت کیسه نان-هنر آموز

  • نوار قیطان
  • یک عدد سنجاق قفلی جهت عبور نوار از لای پارچه
  • مهره رنگی برای سر قیطان و جلوگیری از در رفتن سر قیطان
  • مقداری الیاف
  • پارچه اصلی که می تواند ساده باشد و با تزییناتی که بعدا به آن می دهید، نما و جلوه کارتان را بیشتر کنید و یا می تواند طرحدار باشد و خودش به اندازه کافی نقش و نگار داشته باشد.
  • پارچه آستری برای داخل کار و کیسه
  • مشمای مخصوص سرویس آشپزخانه

روش آماده سازی پارچه ها برای دوخت کیسه نان

معمولا کیسه های نان و سبزی با سه سایز کوچک21*28، متوسط26*33 و بزرگ38*32 دوخته می شود که ما در اینجا قرار است کیسه ای با سایز متوسط بدوزیم.( یادتان نرود این اندازه ها، اندازه تمام شده کیسه ست و شما باید حتما دو سانت جای دوخت برای پارچه بگذارید و بعد برش زدن پارچه را شروع کنید.

ما در اینجا برای زیبایی کار از دو مدل پارچه اصلی استفاده کرده ایم و دو پارچه مستطیل شکل خال خالی به اندازه 10 در 28 سانتی متر و دو پارچه طرحدار مستطیلی با ابعاد 25 در 28 را برش زدیم( ما در اینجا خودمان حق دوخت را هم محاسبه کرده ایم، پس اگر طبق همین اندازه ها پیش می روید لازم نیست برای تهیه این چهار تکه پارچه خودتان جای دوخت در نظر بگیرید) و پارچه های خال خالی مان را به پارچه های طرحدارمان دوختیم. دقت کنید که دو لبه پارچه ای که می خواهید به هم بدوزید آن دولبه ای هستند که هر دو 28 سانت اند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت یقه انگلیسی

اندازه گیری ابعاد دوخت کیسه نان-هنر آموز

دو عدد نوار اریب به عرض 4 و طول 28 سانت برش زدیم و مطابق تصویر دو لبه طولی نوار را به داخل تا کرده و اتو زدیم و دوباره دو لبه دوسر نوار ها را (تصویر4) به داخل تا زده اتو کردیم تا فیکس شود.

برش زدن پارچه کیسه نان-هنر آموز

حالا این نوار ها را به دو طرف کیسه طوری بدوختیم که از لبه کیسه به یک فاصله باشد و دقیقا هم مقابل هم قرار بگیرند. توجه کنید که فقط دو لبه بالایی و پایینی باید به صورت سرتاسری دوخته شود و وسط آن فضایی باز بماند تا نوار قیطان را از میانش عبور داد.

دوخت نوار روی کیسه نان-هنر آموز

تصویر نزدیک لبه ها-هنر آموز

این پارچه ها را به حال خودشان می گذاریم و به سراغ دوخت کیسه آستری می رویم.

کیسه آستری را دقیقا به اندازه ابعاد کیسه پارچه ای برش می زنیم؛ یعنی یک پارچه آستری و یک کیسه مشما هر دو به سایز 28*68 که به صورت یکسره در می آید. یعنی باید پارچه و مشما را هر کدام دو لا روی یک سطح صاف بگذارید و به اندازه ای که ذکر شد برش دهید که مراحل در تصویر پایین کاملا مشهود است.

دوخت آستری برای کیسه نان-هنر آموز

برگردیم به کیسه اصلی و دو طرف و ته آن را دور تا دور بدوزیم به این شکل که دو روی راسته ان باید به داخل قرار بگیرد.

دوخت دور پارچه کیسه نان-هنر آموز

حالا آستری و مشما را روی هم بگذارید، طوری که مشما به بیرون و آستری ها به داخل باشند و دو طرف و ته آن را بدوزید.

قرار دادن آستری و مشما روی هم-هنر آموز

دوخت کناره های آستری و مشما-هنر آموز

حالا به قسمت جذاب ماجرا نزدیک می شوید. باید بدون اینکه هیچ کدام از کیسه ها را راسته کنید لب به لب روی هم بگذارید و بدوزید.

دوخت لب به لب پارچه-هنر آموز

چرخ کردن دو تا کیسه-هنر آموز

حالا باید تردستی کنید و رویه آستری و کیسه اصلی را برگردانید، برای این کار یا باید از همان ابتدا چند سانتی(7سانت) را ندوزید و یا اینکه بعد از دوخت، قسمتی از آن را بشکافید و آستری و کیسه پارچه ای را راسته کنید

برگرداندن رویه آستری و کیسه-هنر آموز

بعد از اینکه هر دو را برگرداندید بدون اینکه اتو نزدیک مشما و آستری بشود قسمت پارچه ای کیسه را اتو بزنید.

اتو زدن قسمت پارچه ای-هنر آموز

حالا آن قسمتی که به اندازه هفت سانت باز گذاشته بودید را از رو بدوزید.

دوخت قسمت باز کیسه نان-هنر آموز

آستری را به داخل کیسه هدایت کنید . گوشه های ان را مرتب کنید تا گلوله گلوله و چروک نشود.

آستری را به داخل بدهید-هنر آموز

بعد از این کار لبه های کیسه را دور تا دور بدوزید تا آستری سر جایش فیکس شود و لبه های ان از کیسه بیرون نزند.

دوخت لبه های کیسه از رو-هنر آموز

وقت آن رسیده که نوار قیطون ها را از نوار اریب هایی که بر روی لبه کیف دوخته بودیم رد کنید و دو سر آخر ان را با مهره های تزئینی ببندیم.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت لباس خانگی

عبور دادن نوار قیطونی-هنر آموز

مهره زدن دو سر قیطونی-هنر آموز

کیسه شما آماده است و برای تزیین آن می توانید گل پارچه ای و یا هرچیزی که دوست دارید روی ان بدوزید.

آموزش دوخت کیسه نان بدون زیپ

آموزش دوخت کیسه نان بدون زیپ-هنر آموز

وسایل لازم:

پارچه اصلی به ابغاد 32*42

دو تا نوار برای لبه کیف به ابعاد 32*7

دو تا نوار پارچه اصلی برای دسته کیف به ابعاد 40*10

پارچه آستری و پلاستیک سفره به ابعاد 32*72

روش دوخت کیسه نان بدون زیپ

روش دوخت کیسه نان بدون زیپ-هنر آموز

 مطابق تصویر پارچه آستری را پهن کرده و پلاستیک سفره ای را روی آن لب به لب پهن کنید.

کار را برگردانید تا پارچه آستری رو بیفتد و پلاستیک سفره ای در زیر قرار بگیرد. و سپس دو نواری که برای لبه کیف آماده کرده اید، در سر پارچه آستری قرار دهید طوری که روی چپه آن به شما باشد و با سوزن آن را روی کار ثابت کنید و دوخت بزنید.

لبه دوزی کیسه نان-هنر آموز

همین کار را روی لبه دیگر کار هم تکرار کنید.

دوخت لبه دیگر کیسه نان-هنر آموز

سپس این لبه های دوخته شده را برگردانید تا دوخت شما در زیر قرار بگیرد و این لبه ها را از رو دوخت بزنید.

برگرداندن لبه ها و دوخت دوباره-هنر آموز

کار را لب به لب روی هم قرار دهید و با سوزن ته گرد فیکس کنید و دور تا دور آن را بدوزید(روی راسته آن داخل قرار بگیرد و به اندازه چند سانت از وسط کار را ندوزید تا بعدا آن را برگردانید و روی کار را بیاورید.)

دوختن دور کیسه-هنر آموز

هر دو پارچه اصلی ر از وسط تا کنید و مرکز پارچه را پیدا کنید. و از این نقطه پیدا شده به اندازه پنج سانتی متر به طرفین علامت بزنید تا جای دوخت دسته کیف مشخص شود.

جای دوخت دسته کیسه-هنر آموز

دو نوار از پارچه اصلی که برای دسته کیف برش زده بودید را با استفاده از اتو به داخل تا بزنید و هر دو طرف لبه آن را بدوزید تا دسته کیف محکم شود.

دوخت دسته کیسه نان-هنر آموز

دو نواری که برای دسته کیف آماده کرده اید را به قسمت علامت زده پارچه های اصلی بدوزید.

دوخت نوار دسته کیف نان-هنر آموز

بعد از اینکه به هر دو تکه دسته ها را وصل کردید، این دو تکه اصلی را روی هم قرار دهید طوریکه راسته آن به داخل کار باشد و سه طرف کار را بدوزید و سپس دو گوشه پایین کار را با قیچی چرت بزنید و کار را برگردانید و داخل کیسه آستری قرار دهید و دسته های کیف را هم به داخل فرو ببرید.

دوخت سه طرف کیسه-هنر آموز

لبه کیف اصلی و کیف آستری را روی هم قرار داده دوخت بزنید.

دوخت لبه اصلی-هنر اموز

از قسمتی که جای دوخت آن را باز گذاشته بودید، کار را برگردانید و قسمت پارچه ای کار را اتو بزنید و جای درز باز گذاشته را هم بدوزید.

اتو زدن کیف نان-هنر آموز

آستر را به داخل کیسه پارچه ای ببرید و از قسمتی که آن لبه های پارچه اصلی را روی کیسه پلاستیکی دوخته اید، بدوزید .

دوخت نهایی آستر-هنر آموز

کیسه نان شما آماده ست.

خلاصه مطلب:

در سایت آموزشی هنر آموز، مخاطب به آموختن دو مدل کیسه نان پارچه ای می پردازد که با کمی سلیقه می تواند از این روش ها برای دوخت کیسه نان فانتزی، و کیسه نان برای جهیزیه عروس استفاده کند. همچنین به میزان اهمیت استفاده از کیسه های پارچه ای در خرید و مضرات استفاده از کیسه های پلاستیکی اشاره ای شد.

یک نظر در “دوخت کیسه نان (آموزش دوخت با زیپ و بدون زیپ)

  1. مریم فراهی گفت:

    خسته نباشید بابت سایت خوبتون
    واقعا مطالب و آموزش ها عالیه
    من کلا قصد یادگیری دوخت سرویس آشپزخانه رو دارم
    و محتوای سایت شماهم خیلی واسم کاربرد داره متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *