آموزش خیاطی

دوخت سیسمونی نوزاد

دوخت سیسمونی نوزاد-هنرآموز
5/5 - (1 امتیاز)

دوخت سیسمونی نوزاد برای هر مادر بارداری لذت‌بخش است. ما در این آموزش قصد داریم دوخت تکه های مختلفی از سیسمونی نوزاد را آموزش دهیم. شما با آموزش دوخت این لوازم نوزاد، می توانید صرفه جویی بسیار بالایی در هزینه های خود داشته باشید.

دوخت سیسمونی در منزل

دوخت سیسمونی در منزل -هنرآموز

برای دوختن سیسمونی نوزاد، به پارچه و متریال های مختلفی نیاز داریم. با توجه به اینکه در داخل سیسمونی کامل نوزاد، تکه های زیادی وجود دارد، ما می خواهیم تکه های اصلی این سیسمونی را آموزش دهیم.

تکه های اصلی سیسمونی نوزاد، شامل تشک گارد دار یا آغوشی، زیر اندازه نوزاد، بالشت و لحاف نوزاد می‌ باشد. این چهار تکه را می توانید در مدل های جذاب و زیبا بدوزید و از خرید نوع آماده سیسمونی، بی نیاز شويد.

 مقدار پارچه برای دوخت سیسمونی

برای دوخت یک سیسمونی که شامل تشک گارددار، بالش، لحاف و زیرانداز می‌ باشد، نیاز به چهار متر پارچه نیاز داریم. شما می توانید از یک طرح پارچه برای دوخت این کار استفاده کنید. اما برای زیبایی بیشتر توصیه می‌ شود که دو طرح پارچه را برای دوخت انتخاب کنید. علاوه بر پارچه، به پشم شیشه متری یا توپی و یک لا مشمبای شفاف و ضخیم نیاز داریم.

آموزش دوخت سیسمونی نوزاد

برای دوخت تشک گارد دار نوزاد، باید الگویی را مطابق تصویر تهیه کنید. تمامی اندازه های الگو، روی تصویر مشخص است. شما می توانید این الگو را به صورت دقیق روی کاغذ رسم کنید و سپس روی پارچه قرار دهید و با صابون خیاطی، خطوط را مشخص کنید.

آموزش دوخت سیسمونی نوزاد-هنرآموز

قسمتی منحنی شکل بالای الگو، قسمت گارددار تشک می‌ باشد. شما باید از این الگو، دو عدد برش بزنید. دو عدد پارچه را، رو به رو قرار دهید و دور تا دور آن را با فاصله یک سانتی متر چرخ کنید.

لبه های کار را با فاصله یک سانتی متر از رو چرخ کنید تا از داخل آن، نخ قیطان یا کش عبور داده شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  دوخت مانتو

یک قسمت از منحنی پایین کار را نمی دوزید تا از این طرف، بتوانید پارچه را به رو برگردانید. بعد از برگرداندن پارچه، خطوط داخلی منحنی را که در روی تصویر، با رنگ آبی مشخص شده است، را دوخت بزنید.

در اصول آموزش خیاطی، برای دوخت سیسمونی از پشم شیشه متری استفاده می‌ شود. اگر از پشم شیشه متری استفاده می کنید، به اندازه وسط تشک، از پشم شیشه به صورت دو لا یا تک لا، برش بزنید و از قسمت باز مانده در پایین پارچه، آن را در وسط قرار دهید. اما اگر از پشم شیشه توپی استفاده می کنید. ابتدا قسمت وسط پارچه را با پشم شیشه توپی، کاملا پر کنید.

سپس قسمت منحنی که دوخت زده اید را با پشم شیشه توپی پر کنید. بهتر است قسمت منحنی تشک، با پشم شیشه بیشتری پر شود تا لبه های تشک، حالت گارد داشته باشند.

نخ قیطان یا کش را با استفاده از یک سنجاق قفلی از لبه ای که دوخته بودید، عبور می دهید. بعد از عبور دادن باید دو سر نوار یا نخ را بکشید تا دور تا دور تشک جمع شود و در این حالت، ته نخ را گره بزنید.

آموزش دوخت زیرانداز نوزاد

آموزش دوخت زیرانداز نوزاد -هنرآموز

زیرانداز نوزاد، حالت ضخیم تری دارد و برای راحتی نوزاد، در داخل آن، پشم شیشه استفاده می‌ شود. برای اینکه رطوبت نوزاد توسط زیرانداز جذب شود و پس ندهد، در قسمت میانی زیرانداز از یک لایه مشمبای باکیفیت استفاده می‌ شود.

برای دوخت این زیرانداز، به دو عدد پارچه ای در ابعاد شصت در پنجاه سانتی متر نیاز داریم. مشمبا و پشم شیشه متری را در همین اندازه، یک عددی برش می زنیم. یک لایه از پارچه را روی سطح میز پهن می کنیم. مشمبا را روی آن قرار می دهیم. از روی مشمبا، پشم شیشه برش خورده را می گذاریم و بعد از آن، تکه پارچه دومی را روی آن ها قرار می دهیم. دور تا دور این چهار لایه را با چرخ می دوزیم و حدود ده سانتی متر باز می گذاریم تا پارچه را به رو برگردانیم.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  الگوی شلوار زنانه به روش ساده

بعد از برگشت ابتدا، لبه باز مانده را با نخ و سوزن دستی، پسدوز می کنیم و با فاصله یک سانتیمتر از لبه، با چرخ خیاطی دوخت می زنیم. شما می توانید برای زیبایی بیشتر از دوخت های تزئینی جرح خیاطی استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از نوار اریب متری، لبه های این چهار لایه را به راحتی بدوزید و دیگر نیازی به پس دوزی نداشته باشید.

آموزش دوخت بالش نوزاد

بالش نوزاد، سایز مختلفی دارد. شما باید این بالش را براساس تشک نوزاد، در سایز خاصی بدوزید. برای تشک گارد داری که دوختیم، بالشی به اندازه 55 در 40 سانتی متر نیاز داریم. این بالش در داخل تشک قرار می گیرد و به صورت کامل در قسمت زیر سر نوزاد فیکس می‌ شود.

برای دوخت این بالش، باید دو عدد پارچه در ابعاد 57 در 42 سانتیمتر تهیه کنید. پارچه ها را از پشت به یکدیگر بدوزید. یک طرف کار را باز بگذارید. داخل آن را با پشم شیشه توپی پر کنید. ضخامت بالش نباید بیشتر از پنج سانتی متر باشد تا گردن نوزاد را اذیت نکند. بعد از پر کردن بالش، باید طرف باز مانده آن با دست پسدوز شود. شما می توانید برای این بالش، کاور نیز بدوزید. اما بهتر است در هنگام شستشو، کل آن را بشویید

آموزش دوخت لحاف نوزاد

دوخت لحاف نوزاد-هنرآموز

در دوخت سیسمونی بچه، لحاف اهمیت زیادی دارد. لحاف می‌ تواند در سایز مختلفی باشد. داخل لحاف با پشم شیشه و یا پشم گوسفندی پر می‌ شود. شما می توانید برای دوختن لحاف نوزادی، یکی از دو متریال (پشم شیشه یا پشم گوسفندی) را انتخاب کنید.

برای دوخت این لحاف، به دو عدد پارچه ای به اندازه 100 در 130 سانتی متر نیاز داریم. این دو پارچه را مانند بالشت، از پشت می دوزیم و برمی گردانیم. داخل آن را با متریال پر می کنیم. طبق دلخواه، خط های عمودی یا ضربدری را روی یک طرف پارچه با خودکار حرارتی بکشید و از روی خطوط یک بار با چرخ خیاطی دوخت بزنید. لحاف نوزادی شما آماده است.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش دوخت شلوار زنانه بدون الگو

  دوخت سیسمونی نوزاد دختر

برای سیسمونی نوزاد دختر، نیاز به پارچه های رنگی داریم. در دوخت تکه های مختلف این سیسمونی، می توانید خلاقیت به خرج دهید و با استفاده از نوارهای آماده تزئینی یا نوارهای پارچه ای چین کش شده، آن را تزئین کنید. برای دوخت سیسمونی نوزاد دختر، از رنگ های گرم مانند صورتی، نارنجی و هلویی استفاده کنید.

دوخت سیسمونی نوزاد پسر

برای نوزاد پسر، از رنگ های سرد مانند آبی و سبز استفاده می‌ شود. شما می توانید با ترکیب پارچه رنگ خنثی و رنگ سرد، یک سیسمونی جذاب برای نوزاد پسر بدوزید. برای جذابیت کار نیز از اپلیکه های گلدوزی شده پشت چسب دار می توانید روی لحاف آن ها استفاده کنید.

 نکات مربوط به دوخت سیسمونی

در دوخت انواع تکه های سیسمونی نوزاد، نباید اپلیکه بدوزید. اپلیکه فقط برای روی لحاف مجاز می‌ باشد. چرا که داخل تشک، بالش و زیر انداز با پوست کودک در تماس است و احساس ناراحتی را برای او به وجود می آورد.

همیشه سعی کنید از پارچه های تمام نخ و رنگ ثابت استفاده کنید. پارچه های دارای مواد، در طول استفاده و شستشو پرز خواهند داد و پوست کودک را تحریک خواهند کرد.

در صورت نیاز می توانید از پارچه سفید لحافی برای دوخت زیرانداز کودک استفاده کنید. چون زیرانداز کودک، ارتباط بسیار زیادی با رطوبت بدن کودک دارد و نیاز به شستشوی زیادی دارد. از این رو برای راحتی شستشو، می توانید از پارچه رنگ سفید فقط برای یک طرف زیرانداز استفاده کنید.

رنگ های سفید، طوسی و زرد، رنگ های خنثی می‌ باشند که برای هر ست دخترانه و پسرانه می توانند استفاده شوند.

درآمد دوخت سیسمونی

سیسمونی نوزاد، در یک سایز انجام می‌ شود. تکه های سیسمونی، در سایز مشخصی دوخته می‌ شوند. بنابراين هر بانوی هنرمندی می‌ تواند با دوخت این نوع سیسمونی، درآمد بسیار عالی را دریافت کند. شما می توانید با قیمت یک پک آماده سیسمونی، سه پک کامل سیسمونی بدوزید و با ایجاد یک صفحه اختصاصی فروش در شبکه های اجتماعی، آن ها را به فروش برسانید.

سخن نهایی

پارچه های بسیار زیاد و جذابی برای دوخت سیسمونی نوزاد در بازار وجود دارند که هر یک می توانند ایده جذابی برای دوخت به شما بدهند. شما می توانید با آموزش های ارائه شده در این صفحه از سایت هنرآموز، بهترین دوخت و بهترین درآمد خانگی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *